El president Laporta demana solidaritat per a les famílies ucraïneses a la carpa de recollida d’aliments instal·lada al Camp Nou

L’acte de suport ha comptat amb la presència del cònsol d’Ucraïna, el president de Creu Roja Catalunya, l’entrenador del primer equip masculí Xavi Hernández i les jugadores del femení Mariona Caldentey i Asisat Oshoala

“Vull fer una crida als socis, sòcies, aficionats i aficionades al Barça que assisteixin al partit de Champions femení del proper dimecres perquè portin aquests productes d’alimentació infantil que fan falta per ajudar les famílies ucraïneses que han arribat a Catalunya. Amb aquest acte demostrem que som més que un club. Que la família blaugrana és més que una família”, ha declarat Joan Laporta, president del FC Barcelona, durant l’acte de suport a les famílies ucraïneses que ha tingut lloc aquest matí a l’esplanada davant de la tribuna Camp Nou i que ha iniciat la campanya de recollida d’aliments infantils per part del FC Barcelona amb Creu Roja Catalunya.

L’acte de presentació de les carpes que romandran obertes al Camp Nou els propers dies per recollir aliments destinats a nadons i infants ha comptat amb la presència, a més, de la Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació, Artem Vorobiov, cònsol ucraïnès a Barcelona, Josep Quitet, president de Creu Roja Catalunya, Elena Fort, vicepresidenta del àrea institucional, Xavier Puig, directiu responsable del futbol femení, Enric Masip, membre del gabinet de la presidència del FC Barcelona, Andrei Xepkin, exjugador ucraïnès d’handbol del FC Barcelona, i membres del Patronat de la Fundació FC Barcelona.

També han volgut donar suport a aquesta campanya l’entrenador del primer equip masculí Xavi Hernández, i les jugadores del primer equip femení Mariona Caldentey i Asisat Oshoala.

Durant l’acte s’han fet les primeres donacions en què han participat treballadors del Club i de la Fundació FC Barcelona, així com diversos partners i empreses col·laboradores. També ho han fet el capità de l’equip de Futbol Sala, Sergio Lozano, i representants de la Barça Academy.

Per la seva banda, Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona ha declarat: “Volem fer arribar de manera efectiva aquesta ajuda i ho fem gràcies a la col·laboració amb la Creu Roja, que són experts a canalitzar aquestes aportacions solidàries. Avui el cor del Barça batega pels ucraïnesos, pels refugiats d’aquesta guerra i per tots el refugiats del món”.

El cònsol d’Ucraïna, per la seva banda, ha explicat que “cada dia més i més persones ucraïneses arriben a Espanya, i la majoria entren per Barcelona”, i ha afegit: “Totes necessiten ajuda. Vull donar les gràcies al president del FC Barcelona, a la directora de la Fundació al FC Barcelona i al president de Creu Roja per posar en marxa ara aquesta iniciativa tan necessària per al nostre poble”.

Josep Quitet, president de Creu Roja Catalunya ha volgut destacar la col·laboració amb la Fundació FC Barcelona, especialment en situacions com aquesta. “Des del minut zero es van posar en contacte amb nosaltres per ajudar-nos pel que necessitem i els vam demanar que ens ajudessin a atendre a aquests milers de persones que estan arribant des d’Ucraïna”. També ha fet una crida a canalitzar qualsevol ajut a través de les entitats que hi treballen habitualment.

Aliments infantils sol·licitats

Els productes que la Creu Roja ha recomanat com a més necessaris són els següents:

•    Llet infantil de fórmula adaptada en pols
•    Cereals infantils en pols
•    Purés per a nadons  (fruita, verdura, pollastre, peix i d’altres)
•    Snacks i galetes infantils
•    Sucs de fruites

Les carpes estaran obertes en diferents punts dins de les instal·lacions del Camp Nou dimarts 29 de març (de 14 a 18 h), dimecres 30 de març (de 14 a 19 h), en aquest cas coincidint amb el partit de Champions League femení entre el FC Barcelona i el Real Madrid, i finalment el diumenge 3 d’abril, fins a les 21.30 hores, coincidint amb el partit de Lliga FC Barcelona-Sevilla i amb els diversos partits que es juguin durant aquests dies al Palau Blaugrana.

Un equip de voluntaris de la Creu Roja i treballadors del Club s’encarregaran de gestionar la recollida d’aquests productes a les carpes, que posteriorment Creu Roja traslladarà al seu Centre Humanitari situat a Sant Martí de Tous (Anoia), des d’on farà entrega a les famílies refugiades ucraïneses i a altres famílies ateses per l’entitat i que presenten alta vulnerabilitat i risc social.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA