La Fundació Barça celebra el seu 25è aniversari amb els socis compromissaris

Josep Maria Bartomeu i Jordi Cardoner han explicat la tasca actual de l’entitat i han fet balanç dels darrers anys en un acte celebrat a l’Auditori 1899

23/01/2020

Josep Maria Bartomeu, president del FC Barcelona i de la Fundació Barça i Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça, han explicat a un Auditori ple de sòcies i socis compromissaris, quina és la tasca que realitza actualment la Fundació i han fet balanç d’aquests darrers anys. Actualment té més d’1,6 milions d’infants beneficiaris a 58 països del món, dels quals 530.000 són de Catalunya.

Aquest acte commemoratiu, amb motiu de la celebració del 25è aniversari de la creació de l’entitat, dona compliment al compromís que la Junta va adquirir en la passada Assemblea de Compromissaris, on no es va poder abordar aquest punt de l’ordre del dia per falta de temps.

L’esdeveniment, que ha comptat també amb la intervenció de la directora general de la Fundació Barça, Mària Vallès, ha estat molt emotiu ja que l’exfutbolista del primer equip femení, Ester Torrecilla (que va visitar els camps de refugiats de Grècia, on treballa la Fundació ), i  Xènia Cid, mare de l’Arnau (un nen beneficiari del programa de benestar pediàtric de la Fundació que va morir fa dos anys de càncer), han explicat les seves vivències.

Ambdós testimonis han explicat als assistents la seva experiència vital, fet que ha permès conèixer amb més detall i precisió alguns dels programes de la Fundació, la qual actualment treballa amb programes per la prevenció del bullying; per la prevenció de la violència; pels refugiats i migrats; pel benestar emocional pediàtric; per la inclusió social: per la diversitat funcional, i per l’accés a l’educació. També hi ha participat Maica Gil, membre del Consell Assessor del Bullying de la Fundació Barça.

Declaracions de Josep Maria Bartomeu, president del FC Barcelona i la Fundació Barça

“L’aposta per la tasca social del Club ha estat un dels elements clau del nostre mandat. Durant els darrers anys la Fundació Barça ha registrat un creixement espectacular i s’ha  consolidat com una de les essències clau del més que un club”.

“Em sento molt orgullós de la història de la Fundació, però especialment de l’etapa que estem vivint ara. Crec que el projecte està molt  consolidat i hem aconseguit tirar endavant una entitat innovadora dins del sector social esportiu. Actualment no hi ha al món una entitat d’un club esportiu que tingui l’abast de beneficiaris, problemàtiques i països que tenim nosaltres”.

Declaracions de Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i la Fundació Barça

“En els darrers anys la Fundació ha iniciat una nova etapa, amb un gir de 180 graus cap al vessant social i solidari que la defineix actualment. Així mateix, s’ha fet darrerament un salt qualitatiu cap a la professionalització de les seves estructures internes. La Junta Directiva ha fet una important aposta per la Fundació: a partir del nou pla estratègic s’ha creat un equip professional més gran i ha posat recursos per poder portar a terme el pla previst”.

“El creixement que ha tingut la Fundació en els darrers anys ha estat espectacular: des de la temporada 2010/11 s’ha incrementat el nombre de beneficiaris en un 600% (de 200.000 a més d’1,6 milions);  el pressupost de 5 milions a prop de 18 milions (gairebé un 200%) . Aquest pressupost prové un 50% del Club (0,7% d’ingressos) i jugadors i tècnics (1% de salari) i l’altre 50% de finançadors externs (empreses, fundacions...).”