La Fundació Barça, Nike i la Fundació Gasol acorden el seu compromís amb la inclusió social

Les tres entitats es donen la mà per promoure l'esport i l'activitat física dels joves de Barcelona

15/11/2019

La Fundació Barça, Nike i la Fundació Gasol han anunciat la seva aposta per un canvi positiu a Barcelona a través d'un acord de tres anys amb l’objectiu de garantir a les nenes i nens un accés més gran al joc i a l' esport.

L’aliança entre la Fundació Barça i Nike permetrà donar suport a un projecte que utilitza la metodologia FutbolNet i que ofereix a nens i nenes procedents d'entorns desafavorits, l'oportunitat de participar en activitats extraescolars setmanals en set centres socials i col·legis. Les activitats estan dirigides per un grup de professors especialitzats que utilitzen l'esport com a eina d'inclusió. L'objectiu principal és impactar de manera positiva a 300 nens i nenes a Barcelona.

Aquest acord també ajudarà a millorar la situació de molts infants de Barcelona, mitjançant Made to Play, la iniciativa de Nike perquè els nens es moguin a través del joc i l'esport i puguin portar una vida més sana, feliç i amb èxit. Així mateix, amb la Fundació Gasol es donarà suport al projecte FIVALIN enfocat a l’esport i l’activitat física per impactar positivament els infants i les seves famílies.

"Mitjançant la nostra pròpia metodologia utilitzem l'esport com a motor de canvi de les vides de nens i joves en entorns desafavorits. El nostre programa promou els valors del FC Barcelona - Humilitat, Esforç, Ambició, Respecte i Treball en Equip (HEART) - uns valors compresos dins d'una cultura de cooperació, que ajuda l'individu i tota la comunitat. Aquests objectius s'alineen amb la missió de la Fundació Barça i el compromís Made to Play de Nike. A través d'aquesta aliança estem compromesos amb el poder de l'esport per aconseguir canvis essencials", ha declarat Jordi Cardoner, vicepresident del FC Barcelona i de la Fundació Barça.

"Barcelona és un lloc ideal per practicar esport i activitat física. Per protegir-lo i ajudar els nens a assolir el seu màxim potencial, estem potenciant el poder de l'esport i les nostres relacions amb atletes i equips inspiradors, per marcar la diferència. A través de l’acord amb la Fundació Barça, podem ajudar que més nens juguin, corrin i saltin cap a un futur millor", va comentar Dan Burrows, director sènior d'Impacte Social i Comunitari de Nike a EMEA.

"Els nens i nenes en risc d'exclusió social són una prioritat per a nosaltres, ja que les últimes investigacions demostren que hi ha una relació entre els factors socioeconòmics i l'obesitat. Aquesta és la raó per la qual és tan important fomentar hàbits saludables amb les famílies. Gràcies a la col·laboració de Made to Play, aquests nens i famílies de Barcelona es beneficiaran del nostre programa", va afirmar Cristina Ribes, directora executiva de la Fundació Gasol.