La Fundació Barça i la Fondation Thuram, junts contra el racisme

L’acord permetrà integrar l’educació contra el racisme, el sexisme i l’homofòbia i la participació de Lilian Thuram en diversos programes de la Fundació Barça

L’esport és una eina de lluita altament eficaç contra el racisme, el sexisme i l’homofòbia. Sota aquesta premissa la Fundació Barça i la Fondation Thuram han signat un acord de col·laboració fins al juny del 2020, que té per objectiu una participació conjunta en diferents programes i fòrums per tal de lluitar conjuntament contra aquestes greus problemàtiques socials.

La Fundació Barça integrarà en els seus programes nous elements d’educació i sensibilització contra el racisme a partir del model amb el qual treballa la Fondation Thuram, que compta amb una gran experiència en aquest àmbit amb diversos projectes que s’han portat a terme des de l’any 2008. L’exjugador del Barça participarà en programes, actes i viatges sobre el terreny organitzats per la Fundació. L’objectiu comú és unir esforços en la lluita contra la discriminació on la Fundació Barça donarà suport a les activitats que realitza la Fondation Thuram en el seu espai d’influència.

Aquesta experiència de la fundació francesa permetrà incloure dinàmiques que combatin aquestes problemàtiques dins dels diferents programes i metodologies de la Fundació Barça, tals com FutbolNet i Barçakids, ampliant el ventall d’acció de la fundació i fent-la encara més global i transversal.

La Fondation Thuram és una fundació referent en la lluita contra el racisme. El seu eslògan és Contra el racisme, s’ha d’educar, i afronta aquesta problemàtica, així com l’homofòbia i el sexisme, mitjançant els conceptes d’igualtat, singularitat i educació.

Aquesta fundació està liderada per Lilian Thuram, exjugador del FC Barcelona (2006-2008) i internacional amb la selecció francesa 142 vegades. Thuram va ser un referent com a defensa central a Europa mentre estava en actiu i ara és un dels referents de la lluita contra el racisme a França i a la resta del món.

L’acord s’ha signat a la sala de juntes de la Llotja del Camp Nou en una trobada en què han estat presents el vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació, Jordi Cardoner, i la directora de la Fundació Barça, Mària Vallès, així com Lilian Thuram, representant principal de la Fondation Thuram.

Declaracions de Lilian Thuram

“Moltes vegades la gent no s’adona del poder del futbol per fomentar la igualtat. Des que vaig arribar aquí l’any 2006 vaig veure que l’expressió més que un club és veritat. La Fundació del Barça demostra que per al club no només el futbol és important, volen aprofitar el seu altaveu i el seu nom per canviar la societat”.

Declaracions de Jordi Cardoner

“Aquest acord que hem signat amb la Fondation Thuram ens ajudarà a millorar la nostra capacitat d’actuació en problemàtiques tan greus com el racisme, el sexisme i l’homofòbia. És excel·lent poder comptar amb una figura com la de Lilian Thuram, tot un referent en l’àmbit internacional en temes de lluita i sensibilització en aquestes problemàtiques. Un exjugador del nostre club que tot i que va arribar al nostre club en un moment de maduresa de la seva carrera, ens va deixar una molt bona petjada esportiva i personal”.