La Leanna estirada a terra mirant al cel amb la bota de Neymar al costat

La Leanna amb la bota siganda de Neymar. VÍCTOR SALGADO / FCB

La Leanna al costat del patró de la fundació amb la bota a la mà

La Leanna amb el patró de la Fundació FCB, Antoni Tombas. VÍCTOR SALGADO / FCB

Tot va començar amb un concurs literari el Sant Jordi del 2015. Com mana la tradició, l’entitat socioeducativa Terral va proposar a les seves alumnes que escrivissin una redacció. El tema escollit per a l’edició d’enguany va ser senzill i alhora complex: ‘Un somni’. La Leanna, una noia filipina d’11 anys inscrita en aquest centre extraescolar del barri del Raval, no va tenir dubtes: la seva redacció l’havia de protagonitzar Neymar, el seu ídol, un habitual dels seus somnis.

En el seu text la Leanna somia que al vestidor del camp de futbol del seu poble natal troba unes botes de Neymar. Se les calça, surt al camp i es troba el seu ídol, amb qui juga un llarg partit de futbol. El jurat del premi, encapçalat pels escriptors Eduardo Mendoza i Patrícia Gabancho, va quedar captivat per aquesta redacció signada amb el pseudònim ‘Neymar’ i va decidir atorgar-li el màxim guardó en categoria infantil.

La història, però, no acaba aquí. Al dia següent, la directora del centre, la Victòria Guindulain, sorpresa per l’interès que havia generat la fabulació de la Leanna va decidir anar més enllà. Per què no es podia intentar convertir aquest somni en realitat? Amb pudor però convençuda que no tenia res a perdre, va contactar amb la Fundació FC Barcelona, la qual, alhora, va explicar la història a Neymar. El crac brasiler no va dubtar-ho ni un segon i va decidir regalar a la Leanna una de les seves botes signada. Aquest dijous una delegació de la Fundació, encapçalada pel patró Antoni Tombas, va entregar a la jove el veritable trofeu del concurs literari. La sala del centre Terral on es va dur a terme l’acte estava a vessar i s’hi respirava el mateix ambient de les nits de glòria al Camp Nou.

“Gràcies, Neymar, per fer-me aquest regal”, assegura aquesta fanàtica del Barça, nerviosa, agafant amb cura la bota, com si es pogués trencar. “La vull portar a Filipines aquest estiu, a casa de la meva família”. Mentre parla l’observen atents els seus pares i la seva germaneta. “Estic molt feliç”, explica amb un limitat castellà i sense poder contenir les llàgrimes la Margaret, mare de la Leanna, amb qui va arribar a Barcelona fa sis anys.

Un somni que, de sobte, s’ha convertit en realitat però que, més enllà de l’anècdota, nodreix el relat social de Terral que, com molts altres centres del barri del Raval, treballa per fomentar la cohesió entre els joves nouvinguts oferint-los un espai de convivència decisiu per a la seva educació. Aquesta història els ajuda a veure que “el que fan té resó, que poden fer coses a la vida que valen la pena i això els ajuda a créixer en autoestima”, comenta la Victòria, responsable del centre. “La Fundació vol apropar-se a la gent per demostrar que el Barça que somien és un tangible que poden tenir ben a prop”, assegura el patró Antoni Tombas. De moment, la Leanna ja ens ha dit que no pensa separar-se del seu trofeu durant una bona temporada.

Redacció de la Leanna:

‘El fútbol’

Una vez tuve un sueño en el que me encontraba en mi país natal, Filipinas. Estaba en mi pueblo, un territorio más pequeño que Barcelona e iba caminando hacia el campo de fútbol. Allí fui directa al vestuario, donde se suponía que me estaban esperando mis compañeras de equipo. Cuando llegué solo encontré una caja de bambas. Me sentí muy sorprendida y decidí abrirla, y más sorprendida me quedé cuando vi que eran las botas de Neymar. Rápidamente

me las puse y fui al campo a jugar. Al llegar estaba Neymar esperándome para jugar a fútbol. Estuvimos hasta la noche jugando, Neymar me dijo que se tenía que ir y que todo había sido un sueño. Me desperté aún sintiendo los tacos de las botas y unas agujetas en mis piernas de tanto correr.

Pseudònim: Neymar

Categoria: Infantil