El president del River Plate, Rodolfo Raúl D’Onofrio, a l’esquerra, i el seu vicepresident, Matías Patanian, amb Jordi Cardoner, aquest diumenge a l’Estadi Monumental de Buenos Aires. AC RIVER PLATE

El vicepresident primer del Futbol Club Barcelona, Jordi Cardoner i Casaus, va mantenir aquest diumenge a Buenos Aires una trobada amb els directius de la Fundación River Plate poc abans de presenciar el partit entre aquest equip i el CA Banfield a l'estadi Monumental de la capital argentina. Cardoner, vicepresident primer del Club i de la Fundació, va conèixer de primera mà el funcionament i els programes socials de la fundació de l'equip porteny, el rival del Barça en la final del Mundial de Clubs celebrada al mes de desembre passat a Yokohama (Japó).

Va ser precisament en aquell país on els membres de la Fundación River Plate van convidar a Cardoner perquè els visités a Buenos Aires. El compromís adquirit pel vicepresident del FC Barcelona es va dur a terme finalment ahir amb una reunió en la qual van participar per part del club argentí, el seu president, Rodolfo Raúl D’Onofrio, i els vicepresidents Jorge Brito i Matías Patanian. També van estar presents el president de la fundació del River Plate, Ignacio Palma, a més de diversos membres de la directiva blanc-i-vermella.

Cardoner, amb Ignacio Palma

A la mitja part del partit, que va acabar en empat a un gol, els directius del River Plate i el vicepresident del FC Barcelona van fer un intercanvi de samarretes, com a símbol de les bones relacions de totes dues entitats. El vicepresident del FC Barcelona va quedar molt impressionat pel comportament i l’espectacle que va desplegar l’afició del River i el seu suport incansable als seus jugadors durant els minuts que el marcador els va ser contrari.

Durant la reunió que van mantenir, els directius de tots dos clubs van coincidir en la importància que entitats d'aquest tipus desenvolupin programes d'ajudes socials, en paral·lel a la cerca de l'excel·lència esportiva.

Cardoner va explicar als dirigents del River Plate els diferents programes que té el FC Barcelona i de forma molt especial ho va fer amb els programes globals de FutbolNet i Barçakids. El vicepresident blaugrana va comentar al dirigents del River Plate que a través d’aquestes iniciatives el Barça projecta al món els seus valors i que els nens són el gran objectiu dels seus esforços.

Els responsables de la Fundación River Plate van explicar que els nens i els joves són també el centre del seu interès i que segueixen les activitats del FC Barcelona per considerar que comparteixen molts dels seus objectius. En aquest sentit els dirigents del River van comentar que tenen programes similars al Pati 14, el projecte que el FC Barcelona desenvolupa amb la Fundació Johan Cruyff i la Fundació Bancària “La Caixa”.

El River Plate, considerat com a patrimoni cultural dels argentins, és un club compromès en la construcció d'una societat més justa i inclusiva. La fundació del River manté oberts programes educatius, culturals i socials, a més d'esportius, en considerar que ha d'assumir un compromís davant dels seus seguidors i els ciutadans en general.

L’agenda de Cardoner a Buenos Aires

Al llarg d’aquesta setmana, Cardoner desenvoluparà una intensa agenda a Buenos Aires que inclou una trobada amb la premsa portenya, abans de visitar el dimecres dia 23 la Fundación Mundo Sano.

El FC Barcelona i aquesta entitat, juntament amb el Banc Interamericà de Desenvolupament, duen a terme un projecte anomenat Deporte, niñez y Chagas que té com a objectiu implementar esdeveniments esportius per tal de sensibilitzar sobre la malaltia de Chagas. Les actuacions tenen lloc als tres països endèmics de Chagas: la mateixa Argentina, el Brasil i Bolívia.

El dijous dia 24, el vicepresident del FC Barcelona també visitarà el Casal Català i participarà en els primers d’una sèrie d’actes que commemoraran el 30è aniversari de la fundació de la Peña Barcelonista Nicolau Casaus. Fa tres dècades que Casaus, avi del vicepresident Cardoner, va inaugurar aquesta agrupació.

Nicolau Casaus de la Fuente (1913-2007) va néixer a la ciutat argentina de Mendoza. Casaus, una de les figures més rellevants de la història del Club, va arribar a la vicepresidència de l’Entitat, posició que va mantenir 23 anys, període que va dedicar a donar impuls al moviment penyístic. Durant la seva estada al Club es va passar de 60 penyes a 1.400. Quan va deixar la vicepresidència, Casaus va ser nomenat president honorífic de l’Àrea Social.

Declaracions de Jordi Cardoner:

“Estic emocionat perquè l’Estadi Monumental era un lloc al qual desitjava venir i és impactant. Vull agrair l'acollida i l'hospitalitat perquè aquí es respira futbol, futbol autèntic, futbol argentí”.

“La Fundació FC Barcelona imparteix valors i entén que el futbol no només és un esport, sinó una eina que també incorpora valors amb els quals els joves han de créixer. L'esport forma part de la cultura i de l'educació. La Fundació FC Barcelona arriba a 500.000 beneficiaris a tot el món, tenim una capil·laritat enorme en tots els continents i ho fem amb dues metodologies. Amb FutbolNet, on el resultat té poca importància i el rellevant són els valors. I amb Barçakids, on a través de tallers i des del joc s'analitzen el que signifiquen els valors en el món de l'esport”.

Declaracions d’Ignacio Palma:

“És el segon contacte que tenim amb la Fundació FC Barcelona per poder fer coses junts, després del Mundial de Clubs del Japó. Nosaltres també tractem d'inculcar valors a través de l'esport. Pensem que el River és dels equips grans del món i ens volem associar amb els millors. Per això ens volem aliar amb el FC Barcelona, el millor equip del món”.

Trobada entre el FCB i el River Plate por fcbarcelona