Cardoner, Vives, Moreno, Suárez i Bartra durant l’acte a Washington

Cardoner, Vives, Moreno, Suárez i Bartra durant l’acte a Washington. BID

La Fundació FC Barcelona i el Banc Interamericà de Desenvolupament (BID) han refermat la seva entesa aquest dilluns en una acte celebrat a Washington DC en el que han participat els jugadors del primer equip, Luis Suárez i Marc Bartra, acompanyats del vicepresident Jordi Cardoner. L’event ha tingut lloc a la seu del BID a la capital nordamericana i ha comptat també amb l’assistència de de Luis Alberto Moreno, president de l’entitat i del cantautor colombià Carlos Vives.

Durant la trobada s’ha posat de manifest el paper que pot jugar l’esport en el desenvolupament social per millorar les vides dels infants i joves a Llatinoamèrica i el Carib, abast geogràfic dels projectes que la Fundació i el BID duen a terme plegades.

Projectes conjunts a l’Argentina, el Brasil i Mèxic

Suárez i Bartra han tingut l’oportunitat de respondre algunes preguntes dels beneficiaris del projecte ‘FutbolNet’ a Mèxic. A més, s’han recordat algunes accions solidàries que l’uruguaià ha dut a terme recentment amb infants malalts. Els dos jugadors han volgut destacar la importància dels valors, tant dintre com fora del terreny de joc. Tot plegat, en un acte on l’exblaugrana Rafa Márquez ha enviat un missatge de vídeo agraïnt la presència de les gairebé tres-centes persones que han omplert l’auditori de la seu del BID.

Amb projectes a l’Argentina, el Brasil i Mèxic, l'aliança entre la Fundació FC Barcelona i el BID aprofita l'esport per ajudar a millorar els resultats educatius dels infants, mitigar la violència juvenil i millorar la inclusió social. El projecte que s’aplica en aquests tres països és el ‘FutbolNet’, una metodologia pedagògica que fomenta el diàleg i la resolució pacífica de conflictes a través del futbol.

Cardoner: "El Barça pot aportar molt a la societat i als més desfavorits"

Jordi Cardoner ha posat de manifest l'esperit solidari del Club i ha recordat que “des del FC Barcelona podem aportar molt a la societat i als més desfavorits. El Barça no és només un equip de futbol. És un club que, a diferència d'altres, té aquest compromís social més accentuat". Per la seva banda Suárez ha volgut fer èmfasi entre els infants en la rellevància de la constància. “El més important és la disciplina i estudiar però si us agrada l’esport i el futbol, heu de tenir constància i sobre tot fer cas als consells dels vostres pares”, ha recordat. Bartra també ha insistit en els valors i ha anomenat "la companyonia" com el principal dintre del terreny de joc. "També cal ser competitiu però entenent-ho des de la bondat. Sabent guanyar i també aprenent a perdre”, ha afegit.

Aliança entre la Fundació i el Banc... por