Lara, Neymar Jr, Luan i Francine, mare dels infants, a la Ciutat Esportiva. MIGUEL RUIZ / FCB

Dos beneficiaris del projecte ‘FutbolNet’ de la Fundació FC Barcelona al Brasil han visitat aquesta setmana la Ciutat Comtal i han pogut conèixer el seu ídol, Neymar Jr. Són la Lara i el Luan Mesias, dos infants de 9 i 11 anys, inscrits a lInstituto Projeto Neymar Jr, l’entitat social impulsada pel crac brasiler a la seva ciutat natal, Praia Grande (Sao Paulo).

La Lara i el Luan han estat escollits per fer aquest viatge entre els més de 2.400 joves que assisteixen regularment a l’Instituto. Els seus alts índexs d’assistència a l’escola i el seu bon comportament en les activitats del centre han estat els factors determinants per ser els seleccionats. Els dos viuen al barri de Jardim Glória de Praia Grande, espai on està ubicat l’Instituto, on també va créixer Neymar.

En la seva estada a Barcelona, a més de conèixer la ciutat, han pogut gaudir d’una agenda blaugrana ben farcida d’activitats. La més destacada ha tingut lloc a la Ciutat Esportiva, on han pogut conèixer el crac brasiler. De fet, la Francine, la mare dels joves, encara el recorda jugant a futbol pels carrers del seu barri. Neymar Jr els ha rebut després d’un entrenament i els ha encoratjat a seguir gaudint de les activitats que impulsa el seu institut, especialment del projecte ‘FutbolNet’, que des de fa dues temporades s’aplica en col·laboració amb la Fundació FC Barcelona.

Precisament per reforçar el sentiment de pertinença a aquest projecte de foment de valors, la Fundació els ha convidat a veure una sessió de ‘FutbolNet’ al barri del Raval de Barcelona, a l’Institut Miquel Tarradell. Allà, la Lara i el Luan han compartit una tarda amb els beneficiaris posant en pràctica aquesta metodologia educativa en la qual no guanya l’equip que més gols marca.

Per a la Lara i el Luan ha estat la primera vegada que han sortit del seu país i la primera vegada que han agafat un avió. Un viatge que sempre recordaran i que també posa rostre al vessant social i solidari, sovint desconegut, del davanter blaugrana.

Sobre el projecte social de Neymar Jr

L’Instituto Projeto Neymar Jr és una instal·lació amb 8.400 m2 que atén infants d’entre 7 i 14 anys a la ciutat de Praia Grande. El centre, inaugurat fa un any i mig, els ofereix activitats de futbol, voleibol, natació, dansa, lectura, escriptura i informàtica, entre d’altres. La filosofia educativa del centre també té en compte les famílies dels seus benficiaris, a les quals també ofereix activitats esportives, a més de cursos d’alfabetització i de reciclatge, conferències de salut, finances, etc.

Des de fa dues temporades aquesta entitat i la Fundació FC Barcelona apliquen el projecte ‘FutbolNet’ en el marc de l’oferta educativa del centre. En l’actualitat més de 2.400 nens i nenes assisteixen a aquesta activitat dos cops per setmana.

DECLARACIONS DE NEYMAR JR

"És un motiu de gran orgull poder realitzar el somni d'aquests nens. Han de valorar-ho, perquè han vingut aquí pel mèrit i el bon comportament que han mostrat a l'escola i a l'institut. La Lara i el Luan representen totes les famílies de Jardim Glória i espero que puguin gaudir de tot el que Barcelona els pot oferir en l’àmbit cultural, esportiu i educatiu".

Neymar rep a dos infants de la seva fundació por fcbarcelona