El directiu Jordi Monés ha estat l’encarregat d’obrir els parlaments de la jornada. GERMÁN PARGA / FCB

Foto de família amb les autoritats i alguns dels infants que han participat en la jornada. GERMÁN PARGA / FCB

Aquest dissabte s’ha celebrat a l’Auditori 1899 del Camp Nou la I Jornada Diabetis infantil tipus 1 i l’esport, una sessió divulgativa destinada a les famílies amb infants afectats per aquesta malaltia amb l’objectiu donar-los a conèixer les novetats científiques que poden ajudar a millorar la qualitat de vida dels nens i nenes afectats.

Durant la jornada, que s’ha iniciat a les 10 del matí, els pares i mares han pogut assistir a cinc conferències, a càrrec de metges de prestigi internacional, en les quals, entre altres temes, s’ha parlat sobre els beneficis que aporta a aquests malalts practicar exercici físic, el tractament d’aquesta patologia mitjançant teràpies gèniques o les noves fórmules per administrar insulina.

La sessió ha començat de manera molt emotiva, guardant un minut de silenci en record de Manel Vich, la veu del Camp Nou, que va traspassar aquest divendres.

Tot seguit s’han iniciat els parlaments de benvinguda, que han comptat amb la participació de Jordi Monés, membre de la Junta Directiva del FC Barcelona, responsable de l’Àrea de Ciències de l’Esport i Comissionat d’FCB Universitas; Maria Teixidor, membre de la Junta Directiva del FC Barcelona i vicepresidenta de la Fundació FC Barcelona, i David Elvira, director del Servei Català de la Salut i secretari d’Atenció Sanitària i Participació del Departament de Salut, entre altres membres de la comunitat mèdica.

Durant la sessió també s’ha pogut veure un vídeo de suport protagonitzat pels jugadors del primer equip i de les seccions professionals del Club en què han evidenciat la necessitat de treballar tots plegats per arribar a una cura per a aquesta patologia.

Els esportistes del Club donen suport a la... por fcbarcelona

Mentre els adults participaven en les sessions divulgatives, els infants han pogut gaudir d’una agenda paral·lela adaptada a les seves necessitats i amb la dinamització lúdica de l’entitat Pallapupas. Al matí han fet una visita a la Masia de la Ciutat Esportiva i al Camp Nou Experience, i a la tarda tenen previst fer un clínic organitzat per l’FCB Escola als camps annexos al Miniestadi.

Aquesta Jornada, que ha estat conduïda pel periodista Manel Fuentes, ha estat impulsada per la Fundació FC Barcelona en col·laboració amb l’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS), la Diabetes Unit (CIDI) de l’Hospital Sant Joan de Déu i Serunión i amb la participació de l’Associació de Diabètics de Catalunya (ADC).

Sobre la diabetis tipus 1

La diabetis és una malaltia que es caracteritza per l'augment dels nivells de glucosa en sang (hiperglucèmia). La de tipus 1 és la que afecta nens i adolescents, encara que l'edat d'aparició pot prolongar-se fins al voltant dels trenta anys. Aquesta patologia està causada per una alteració immunitària que porta l’organisme a destruir les cèl·lules beta del pàncrees, que són les especialitzades en la fabricació d'insulina. Per això, el seu tractament consisteix en l'administració d'insulina subcutània.

La diabetis tipus 1 es produeix per una predisposició genètica sobre la qual actuen una sèrie de factors que desencadenen tot el procés de destrucció de les cèl·lules beta (factors infecciosos, dietètics, estrès, etc.).

DECLARACIONS DE JORDI MONÉS

“En la diabetis els hàbits són molt importants, com menjar bé, fer esport, no fumar... I des del FC Barcelona promoure aquestes actituds i col·laborar amb entitats que es dediquen a la salut i a la recerca científica en aquest àmbit és determinant. Des de la Fundació estem molt agraïts a totes les famílies i els professionals de la medicina que han participat avui en aquesta sessió”.

DECLARACIONS DE MARIA TEIXIDOR

“La d’avui és una jornada de la qual tots sortirem sabent una mica més sobre aquesta malaltia. Al Barça no tot comença i acaba amb una pilota. La Fundació FC Barcelona té la vocació de convertir el Barça en el club dels nens, acompanyant-los i treballant per millorar-ne la qualitat de vida. I en aquesta línia ja treballem, per exemple, amb la Fundació Éric Abidal, en la lluita contra el càncer infantil o amb Fundació Gates per eradicar la pòlio al món, entre d’altres”.

DECLARACIONS DE DAVID ELVIRA

“La sensibilitat que demostra la Fundació FC Barcelona en la promoció de l’accés a la salut en organitzar aquesta jornada és remarcable, i l’enfocament que s’hi ha donat és molt lloable. La diabetis cal entendre-la, conviure-hi, i cal apoderar els pacients.”

Jornada divulgativa sobre la diabetis infantil... by fcbarcelona