Portada de la onzena edició del Llibre Solidari.

L’XI Projecte Solidari del periodisme esportiu serà protagonista als prolegòmens del partit de Lliga contra el Sevilla de diumenge (20.30 hores), partit que el FC Barcelona dedica a donar a conèixer aquesta iniciativa que durant onze anys s’ha materialitzat en el llibre Relats solidaris de l’esport. La Fundació col·labora amb el projecte, que enguany ha estat apadrinat pel jugador del primer equip Javier Mascherano i que ha tingut com a entitat beneficiària l’Associació Catalana de la síndrome de Rett.

El president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, rebrà una representació dels periodistes impulsors del projecte a la Llotja President Suñol, que li faran el lliurament del llibre apadrinat per Mascherano. Abans del partit els jugadors blaugrana es faran una fotografia amb un grup de nenes afectades per la síndrome de Rett, una malaltia rara molt complexa que pot afectar 1 de cada 10-12.000 nenes nascudes. La síndrome de Rett és un trastorn del neurodesenvolupament greu, d’origen genètic, que es presenta generalment i gairebé en exclusivitat en les nenes, ja que està originat pel cromosoma X que dóna lloc al sexe femení.

Abans del partit també es projectarà el vídeo del Projecte Solidari del periodisme esportiu al marcador de l’Estadi.

XI projecte del llibre solidari del periodisme... por fcbarcelona

Suport a les persones amb malalties rares

La síndrome de Rett és una malaltia considerada rara, i precisament dilluns, dia 29, se celebra el Dia Mundial de Malalties Rares. El FC Barcelona, a través de la seva Fundació, també mostrarà aquest diumenge el seu suport a les persones que pateixen alguna malaltia rara i a les seves famílies amb altres accions. L’speaker del Camp Nou, Manel Vich, llegirà un missatge donant a conèixer la realitat que viu aquest col·lectiu, i als videomarcadors de l’Estadi també s’emetrà un espot de sensibilització sobre aquesta problemàtica. A més, la Fundació i la Confederació Mundial de Penyes han convidat al partit FCB-Sevilla quinze famílies amb membres que pateixen alguna malaltia rara. Tots ells seran rebuts a les instal·lacions del Club per una comitiva encapçalada per la directiva Maria Teixidor.