Els capitans de cadascun dels equips amb la imatge gràfica del projecte.

La campanya ‘Tant se val d’on venim’ continua sumant complicitats, aquest cop les de la resta d’equips professionals del FC Barcelona: el bàsquet, l’handbol, el futbol sala, l’hoquei patins i el futbol femení. Els capitans d’aquests cinc equips han protagonitzat una nova peça audiovisual que serveix per donar a conèixer aquesta iniciativa a favor dels refugiats que el vicepresident primer del Club, Jordi Cardoner, va presentar fa unes setmanes.

Víctor Tomás, Aitor Egurrola, Juan Carlos Navarro, Paco Sedano i Marta Unzué fan una crida a l’acció perquè tots els socis i barcelonistes que ho desitgin facin la seva donació a través dels canals que ha obert el Club. Una mostra més de la unitat de la família barcelonista davant d’una situació d’emergència com la que està vivint Europa en aquests moments.

Recaptació, sensibilització i integració

‘Tant se val d’on venim’ és un campanya que compta amb la col·laboració de la Creu Roja, organisme internacional expert en aquestes situacions de crisi migratòria i que serà l’entitat beneficiària dels fons recaptats. La campanya té com a grans objectius la recaptació de fons, la sensibilització social i la integració en el territori, on les penyes barcelonistes jugaran un paper destacat. El FC Barcelona sempre ha estat històricament un vehicle d’integració per als nouvinguts.

Tots els estaments del Club s’estan abocant en aquesta campanya solidària i han posat al seu servei tota la família blaugrana (socis, aficionats, penyistes, esportistes, tècnics, patrocinadors i proveïdors) per tal de contribuir a pal·liar la important crisi migratòria que pateix Europa, especialment a causa dels conflictes bèl·lics que estan patint països de l’Orient Mitjà, Síria, l’Afganistan o l’Iraq.

Des del seu llançament, a mitjans de setembre, el projecte està tenint una notable visibilitat en el dia a dia del Club i està previst que això continuï durant els propers mesos. Fins al moment la campanya compta amb el suport dels jugadors del primer equip, que també van protagonitzar recentment un vídeo de sensibilització, i amb una càlida acollida dels socis i aficionats, que han participat activament en les activitats lúdiques que s’han impulsat. La premsa internacional també s’ha sentit atreta per aquesta iniciativa i diversos mitjans d’arreu s’han interessat pels detalls d’aquesta mobilització solidària impulsada per la Fundació.

Les donacions es poden fer a través del web www.fcbarcelona.cat/refugiats, enviant un SMS amb la paraula FCBREFUGIATS al 28014 (cost 1,2 €) o bé fent una aportació a les diferents guardioles que es poden trobar a les instal·lacions del Club i els dies de partit.

Fundació FCBarcelona - Les seccions del FC... por fcbarcelona