Jordi Cardoner i Maria Teixidor, amb els representants de la Fundación River Plate / GERMÁN PARGA - FCB

Les hores prèvies a la final del Mundial de Clubs han permès una trobada entre les fundacions dels dos clubs finalistes, FC Barcelona i River Plate, representades respectivament pels seus vicepresidents primers, Jordi Cardoner i Jorge Brito. La delegació de la Fundació FC Barcelona ha estat completada per Maria Teixidor, directiva del Club i vicepresidenta i secretària de la Fundació i Ramon Cierco, patró de la Fundació.

La trobada ha servit per compartir experiències i posar de manifest que el futbol és una eina molt poderosa per produir el canvi social a tots els nivells. Ambdues fundacions, a més, focalitzen part dels seus projectes en el foment dels valors que es deriven de la pràctica esportiva, una visió que ajuda a reforçar el futbol com a esport rei.

La Fundació River Plate creada fa dos anys té com a objectiu promoure la inclusió social a través de programes educatius, culturals, esportius i socials, especialment destinats a persones que viuen en contextos de vulnerabilitat. ‘Entrenándome para la vida’ i ‘Nuevos horizontes’ són dues iniciatives que van en aquesta línia.

Per la seva banda, des de la seva constitució l’any 1994, la Fundació FC Barcelona ha estat una inesgotable font de participació ciutadana de nombroses activitats socials, culturals i esportives que han elevat el Barça com a ‘Més que un Club’ al món. ‘Barçakids’ i FutbolNet’ són avui els principals projectes d’una entitat que també compta amb aliances internacionals amb l’Unicef o la Bill & Melinda Gates Foundation.

Precisament l’estada a Tòquio en el marc del Mundial de Clubs 2015 va permetre dimecres una trobada entre Josep Maria Bartomeu i Bill Gates, ambdós, màxims representants de la Fundació FC Barcelona i la Bill & Melinda Gates Foundation respectivament, per valorar el treball conjunt que ambdues fundacions estan duent a terme plegades.

Gates va felicitar el Club per la política de responsabilitat social corporativa que el FC Barcelona impulsa a través de la seva Fundació, que dota de sentit i dimensió internacional el lema ‘Més que un Club’. D’altra banda, Gates també va voler ressaltar i agrair l’important paper que tenen els jugadors del primer equip en aquests projectes socials, com a grans prescriptors de causes que sovint queden oblidades per al gran públic.

Declaracions de Jordi Cardoner, vicepresident primer del Club i de la Fundació

“Estem molt agraïts a la gent de River que ens van proposar la trobada per poder intercanviar molta informació. Ells tenen una estructura de club molt semblant a la nostra, ja que River també és propietat dels seus socis i generen interessos a través dels seus propietaris”.

“Hem estat veient aspectes de la seva fundació i tot i que nosaltres tenim més de 20 anys i ells són més novells, tenen una mateixa línia dels valors del club que es poden compartir i ajudar a la gent més necessitada amb molta sensibilització social".

Declaracions de Jorge Brito, vicepresident primer de River Plate

“Hem pogut compatibilitzar la idea i el projecte del FC Barcelona juntament amb la de River. Dos clubs que salvant les distàncies, quan un mira una mica l’organigrama de com està conformat el club i la disciplina que té, River de la mateixa manera que el Barça també té moltes disciplines”.

“Amb la gent de la Fundació del FC Barcelona hem intercanviat i compatibilitzat les activitats que s’estan fent. Argentina és un país que està passant una crisi important i a través del futbol es pot arribar al cor més profund de la gent. I això ho fem a través de la marca River per ajudar a tots els que ho necessiten”.

Trobada Fundació FC Barcelona i Fundació River... by fcbarcelona