Jaume Giró, Neus Munté, Sor Lucía Caram i Jordi Cardoner, a la presentació del programa #Invulnerables / GERMÁN PARGA-FCB

El Departament de Benestar Social i Família, la Fundació FC Barcelona, l’Obra Social “la Caixa”, i la Fundació Rosa Oriol han presentat aquest dijous #Invulnerables, un programa pilot de lluita contra la pobresa, amb la voluntat d’iniciar el camí que marquen els Objectius de Desenvolupament Sostenible, aprovats a l’Agenda 2030 de l’Assemblea General de les Nacions Unides pel que fa a l’eradicació de la pobresa.

La presentació ha tingut lloc a la seu del Departament de Benestar Social i Família amb la presència de Neus Munté, vicepresidenta del Govern i consellera de Benestar Social i Família; Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona Àrea Social i Fundació; Jaume Giró, director general de la Fundació “La Caixa”, i sor Lucía Caram, membre del Patronat de la Fundació Rosa Oriol i de la Fundació FC Barcelona.

El programa neix arran de diverses trobades que es van iniciar al mes d’abril passat, quan es van reunir la vicepresidenta del Govern i titular de Benestar Social i Família, Neus Munté, i la monja dominica sor Lucía Caram, i es va detectar la necessitat de sumar esforços per lluitar contra la xacra de la pobresa, amb la implicació i la responsabilitat de tothom.

#Invulnerables es dirigeix als infants i les famílies que viuen en un context de màxima vulnerabilitat. Aquesta intervenció haurà de donar resposta a les necessitats bàsiques no cobertes, oferint acompanyament i suport integral a la família, i orientació a pares i mares.

Per dur-ho a terme s’han triat set territoris d’acord amb l’equilibri territorial i en funció dels resultats dels indicadors territorials del risc de pobresa i exclusió social, presentats al mes d’octubre passat pel Departament de Benestar Social i Família i l’Institut d’Estadística de Catalunya: indicadors de renda, de desocupació, de protecció social i de demografia. Els set territoris seleccionats són: Figueres, Manlleu, Lloret de Mar, Manresa, el Vendrell, Tortosa, i el barri de la Mariola, a Lleida.

En un context de risc d’una societat més polaritzada i dual, la col·laboració público-privada esdevé un element clau per donar resposta a les necessitats que es manifesten, sent conscients de la complexitat del fenomen de la pobresa, entès com un problema que cal abordar amb mesures que cerquin l’equilibri entre les estratègies de caràcter pal·liatiu i les estructurals, amb intervencions transversals i amb actuacions coordinades amb la resta d’agents implicats.

• El Departament de Benestar Social i Família posarà a disposició del projecte pilot el conjunt de recursos i serveis que inverteix en el territori, d’acord amb els objectius de lluita contra la pobresa i de suport a la infància i la família.
  • Els ens locals, igual que el Departament, també posaran a disposició del projecte els recursos i serveis amb què compten per assolir els mateixos objectius de lluita contra la pobresa.
  • La Fundació FC Barcelona posarà a disposició dels territoris pilot els programes ‘FutbolNet’ i ‘Barçakids’. Els dos programes promouen el treball en valors a través de l’esport per facilitar la inclusió a la societat i el desenvolupament personal dels participants.
  • L’Obra Social “la Caixa” posarà a disposició dels territoris pilot els programes Incorpora i CaixaProinfància. Els dos programes es desenvolupen a través d’entitats del tercer sector.
  • La Fundació Rosa Oriol, que dirigeix sor Lucía Caram, aportarà l’experiència acumulada de treballar per donar resposta a les persones i col·lectius en risc d’exclusió social.

El programa #invulnerables de lluita contra la pobresa comptarà amb el suport d’una campanya per donar-lo a conèixer. S’englobarà sota el paraigües del ‘hashtag’ que forma part del nom d’aquest programa, amb el qual es vol transmetre la suma d’esforços i el compromís per combatre les desigualtats i garantir oportunitats a aquelles famílies amb infants que viuen en situació de vulnerabilitat.

DECLARACIONS DE NEUS MUNTÉ:

“Tota feina és poca per eradicar la pobresa, però aquesta unió publicoprivada aportarà resultats molt exitosos i ens permetrà millorar els indicadors i el benestar de les persones”.

DECLARACIONS DE JORDI CARDONER:

“La Fundació FC Barcelona sempre ha estat vinculada a temes d’integració i de lluita contra la pobresa, i aquesta vegada ho fem amb una alineació de luxe com són les tres entitats que ens acompanyen. Aquest és també un projecte alineat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible, amb els quals el Barça està fermament compromès”.

DECLARACIONS DE JAUME GIRÓ :

“L’Obra Social ”la Caixa” hi participarà amb els projectes CaixaProinfància i Incorpora. Avui parlem d’un projecte concret que farà un bé concret a persones concretes. Som el millor equip i més que un equip per assolir els nostres objectius”.

DECLARACIONS DE SOR LUCÍA CARAM:

“#Invulnerables és una realitat, un repte i un somni. A Catalunya la pobresa té rostre de nen, i darrere de cada nen hi ha una família i un drama. Estem en el moment en què cal adonar-se que tots som necessaris i és el moment de sumar complicitat”.

La Fundació col·labora amb el projecte... by fcbarcelona