Alguns dels beneficiaris del projecte amb el seu monitor, trein en cap per uns aros.

Alguns dels beneficiaris del projecte amb el seu monitor, als patis de l’Institut Lluís Vives de Barcelona. PACO LARGO / FCB

Després dels bons resultats obtinguts amb el projecte de foment de valors ‘FutbolNet’, i sent ja una experiència plenament consolidada, la Fundació FCBarcelona i l’Ajuntament de Barcelona, a través de l’Institut Barcelona Esports, han establert una col·laboració per oferir als infants i joves amb discapacitat una pràctica esportiva adequada als seus interessos i que pugui derivar-los a la nodrida oferta d’esports adaptats federats de la ciutat.

A finals de la temporada passada es va dur a terme una prova pilot d’aquest nou projecte i després dels èxits aconseguits, aquest mes de novembre s’han iniciat les sessions regulars de ‘FutbolNet i Diversitat’.

Foment de valors i accés a l’activitat esportiva

El projecte té com a objectiu principal l’educació en valors dels joves i la promoció de l’activitat física mitjançant la iniciació esportiva adaptada per a infants i joves amb discapacitat.

Està previst que durant aquest curs passin per ‘FutbolNet i Diversitat’ una vintena de joves de 8 a 21 anys amb discapacitat física, intel·lectual, autisme i pluridiscapacitat. La Fundació i l’Ajuntament han donat a conèixer el projecte, en convocatòria oberta, a través dels seus canals de comunicació i a través dels centres escolars. La selecció dels beneficiaris s’ha fet seguint l’ordre d’inscripció amb la condició que siguin infants i joves amb discapacitat i residents a Barcelona. El projecte és una activitat gratuïta i s’aplica dos cops per setmana (de 18 a 20 h) a les pistes esportives de l’IES Lluís Vives de Barcelona.

Més informació

Per a més informació sobre el projecte i sol·licitud de plaça podeu adreçar-vos a: info.futbolnet@fcbarcelona.cat.

El projecte està dirigit a infants i joves de Barcelona amb discapacitat física (8-12 anys), intel·lectual (13-21 anys), autisme (8-21 anys) o amb pluridiscapacitat (8-21 anys).

3 de desembre, Dia Mundial de les Persones amb Discapacitat

Aprofitant que aquest dijous 3 de desembre se celebra el Dia Mundial de les Persones amb Discapacitat, la Fundació FC Barcelona vol refermar el seu compromís amb aquest col·lectiu i posar de manifest que les seves necessitats són també una prioritat per a aquesta entitat. Més enllà d’aquest projecte, la Fundació també col·labora amb programes socials a favor d’aquests joves, per exemple, amb Special Olympics Catalunya i amb l’Eurolliga a través de la iniciativa ‘One Team’.