Els infants de l'escola Ramon LLull amb representats de les entitats implicades a l'entrada del Mercat de Santa Caterina. GERMÁN PARGA /FCB

La Fundació FC Barcelona i l’Institut de Mercats de Barcelona (IMMB) han renovat el seu conveni de col·laboració per continuar impulsant el projecte “Mengem sa, mengem de mercat” durant tot el 2016. Aquesta iniciativa educativa convida les escoles a transmetre als infants i joves els valors d’una dieta equilibrada amb el mercat com a protagonista i la pràctica habitual de l’esport en favor d’una vida saludable.

Aprofitant l’ampliació de l’entesa, aquest dimecres, la directiva del FC Barcelona Maria Teixidor i el regidor de l’Ajuntament de Barcelona, Agustí Colom, han fet una visita institucional a una de les sessions del projecte al Mercat de Santa Caterina. Els alumnes de l’escola Ramon Llull de la Ciutat Comtal ha estat els protagonistes de l’activitat en què han pogut conèixer les diferents parades del mercat i els seus productes.

‘Mengem sa, mengem de mercat’ presenta per al 2016 un seguit de novetats, entre aquestes, dinamització de les visites amb la participació d’educadors i nous materials perquè els infants expliquin a casa els beneficis de menjar de mercat.

A més, davant de la creixent participació d’escolars dels cursos P4 i P5 de l’educació infantil –uns 840 alumnes durant l’any 2015- s’ha dedicidit ampliar les activitats destinades a aquesta etapa educativa. Per aquest motiu s’han elaborat nous continguts per als alumnes, entre els quals el conte titulat ‘El misteriós secret dels mercats de Barcelona’ i una guia docent.

Fundació FC Barcelona: Mengem sa, mengem de mercat por fcbarcelona

Més de 1.700 beneficiaris en el primer tram del curs 2015/16

Al llarg del primer trimestre de l’actual curs escolar, s’han realitzat un total de 54 visites de 36 escoles de la ciutat de Barcelona als diferents mercats municipals, fet que representa una participació de 1.760 alumnes davant dels 1.528 del primer trimestre del curs 2014/15.

El programa educatiu ‘Mengem sa, mengem de mercat’ va comptar durant el curs escolar 2014/15 amb la participació de 79 escoles i 4.260 alumnes. De les 79 escoles que hi van prendre part, 73 van ser centres educatius de la ciutat de Barcelona i 6 d’altres municipis. Els mercats més visitats van ser: la Concepció, la Guineueta, la Llibertat, l’Abaceria, Sant Antoni i Santa Caterina.

Al primer cicle de Primària (1r, 2n i 3r), les activitats consisteixen a conèixer les principals característiques de les parades que formen el mercat i els tipus de productes que s’hi poden trobar. En el segon cicle, les propostes se centren en el mercat com un establiment especialitzat en productes alimentaris frescos i de qualitat, on predomina un model comercial de proximitat. En el primer cicle de Secundària, es presenta el mercat com un espai de consum on s’hi poden elaborar dietes saludables. El segon cicle de Secundària té com a objectiu englobar i ampliar tots els continguts treballats en etapes anteriors i sobretot abordar els principals valors que trobem al mercat com a opció de consum.

Declaracions de Maria Teixidor

“Per a nosaltres, que som el Club dels nens, i volem ser-ho cada dia més, ‘Mengem sa, mengem de Mercat’ suposa una aposta per a la formació en valors dels infants. Els ensenyem hàbits alimentaris saludables que van en parl·lel a la pràtica d’esport. És molt important transmetre aquests conceptes entre els infants perquè els incorporin i formin part de la seva manera de viure”.