Cardoner, Bartomeu i Abidal, durant la presentació de l’acord / GERMÁN PARGA - FCB

[[DES_1]] La Fundació FC Barcelona continua endavant amb el seu apropament a la infància, en aquest cas amb un acord que posa el focus en els infants més vulnerables, els que pateixen càncer. I ho fa de la mà d’una de les icones més emblemàtiques del barcelonisme contemporani, Éric Abidal.

Aquest divendres la Fundació FC Barcelona i la Fundació Éric Abidal han signat un acord de col·laboració per a cinc anys que uneix les dues entitats en la lluita contra el càncer infantil, tant des d’una vessant de sensibilització i divulgació dels valors associats a aquesta lluita com des de la vessant científica. Ambdues entitats es comprometen a impulsar activitats en aquests dos camps que serveixin per millorar la qualitat de vida dels infants que passen per un procés oncològic.

Josep Maria Bartomeu, president del FC Barcelona; Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona, i Éric Abidal, exjugador del Barça i impulsor de la fundació que duu el seu nom, han segellat aquest divendres l’entesa en un acte celebrat a la Ciutat Esportiva Joan Gamper en què també ha participat un grup d’infants que tenen o que han tingut càncer i les famílies dels quals estan vinculades a l’AFANOC, l’Associació de nens amb càncer.

Els infants han pogut fer preguntes a Abidal sobre la seva vida esportiva i personal i, tot seguit, han fet uns tocs de pilota amb ell al camp número 9 de la Ciutat Esportiva, just davant de la Masia.

El projecte social d’Abidal

La Fundació Éric Abidal és una entitat sense ànim de lucre que va néixer a Barcelona el setembre del 2013 i que parteix del desig del seu fundador de compartir un projecte humà que aconsegueixi millorar la salut o les condicions de vida d’altres persones.

La Fundació és el resum de l’experiència humana i personal d’Éric Abidal, a qui el 2011, quan jugava amb el FC Barcelona, se li va diagnosticar un càncer de fetge. Després d’una intervenció va tornar als terrenys de joc, però mesos més tard el càncer va reaparèixer i va haver d’esperar la donació d’un òrgan de seu cosí Gerard Armand. Posteriorment, gràcies a un programa de recuperació intensiu, Abidal va tornar al Camp Nou amb el FC Barcelona. Quan es va acabar la Lliga va ser fitxat per l’AS Mònaco, i finalment va jugar a l’Olympiacos grec, on va penjar les botes al desembre del 2014.

La seva fundació vol ajudar els més necessitats: els nens i els joves. I amb aquesta entitat vol crear una xarxa social per treballar en diferents projectes d’investigació, formació i divulgació sobre la salut, tenint sempre l’esport com una part molt important de les accions. L’esport és un pilar central, tant per a la prevenció com per a la cura física i psicològica.

La Fundació FC Barcelona, la fundació dels nens

La Fundació FC Barcelona és una entitat creada el 1994 amb l’objectiu de vehicular la responsabilitat social corporativa del FC Barcelona. En l’actualitat els projectes que es desenvolupen estan basats, principalment, en la transmissió de valors als infants i joves a través de l’esport, a Catalunya i arreu del món.

A partir del 2006 el FC Barcelona s’adhereix als Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni de les Nacions Unides i cedeix fins al 0,7% dels ingressos ordinaris del Club a la Fundació per a la realització de projectes. Des del 2010 els jugadors i tècnics de les seccions professionals del Club cedeixen també a la Fundació el 0,5% dels seus salaris.

Alguns dels projectes més destacats són Barçakids i FutbolNet, a més d’aliances estratègiques amb entitats com l’UNICEF, la Bill & Melinda Gates Foundation i el Comitè Olímpic Internacional. En l’actualitat la Fundació compta amb més de 490.000 beneficiaris arreu del món en 51 països.

DECLARACIONS DE JOSEP MARIA BARTOMEU

“Fa temps que la Fundació del Barça va prendre el camí d’ajudar els nens. Calia trobar-nos amb la Fundació de l’Abidal i compartir experiències”.

“L’Abidal és un exemple de superació. No ho ha tingut fàcil i és un exemple per a tots els nens. La seva vida està farcida de valors que compartim amb el Barça”.

“Les dues fundacions juntes farem més projectes, arribarem a més nens, perquè no oblidem que volem arribar als nens que tenen problemes. Estic segur que formarem un matrimoni perfecte”.

DECLARACIONS DE JORDI CARDONER

“Avui és un dia històric. Un acord que passa per ser sensibles al càncer infantil i ho fem de la mà d’una persona que ha estat un exemple al terreny de joc i també fora d’ell amb el seu esperit de superació”.

“Esperem que exemples com el d’Éric Abidal es puguin repetir molts cops. És una unió natural que ens unirà durant cinc anys”.

DECLARACIONS D’ÉRIC ABIDAL

“Com més persones siguem més força tindrem per ajudar els nens i les famílies. Els nens són més que un exemple perquè no es queixen mai”.

“Gràcies al FC Barcelona per poder ajudar-nos. Estarem tots junts”.

Presentació de l’acord amb la Fundació Eric Abidal by fcbarcelona

Més informació a:

Pots trobar informació més detallada a través de les pàgines webs de les dues fundacions:

www.ericabidalfoundation.org