Collet, Rigau, Ciuraneta, Bartomeu, Vilarrubí i Cardoner, durant l'acte de signatura. GERMÁN PARGA / FCB

La Fundació FC Barcelona ha signat aquest dimecres un acord de col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, a través del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació i del Departament d’Ensenyament, per donar suport al programa ‘Fruita a les escoles’, que subministra fruites i verdures a l’alumnat dels centres escolars de Catalunya. Una acció que reforça l’interès de la Fundació FC Barcelona a fomentar els hàbits alimentaris saludables entre els infants i joves.

L’entesa s’ha signat aquest migdia al Palau de la Generalitat amb la participació de Josep Maria Bartomeu, president del FC Barcelona, Jordi Ciuraneta, conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Irene Rigau, consellera d’Ensenyament i de Joan Collet, president de RCD Espanyol, entitat esportiva que també se suma a aquesta campanya. També han assistit a aquest acte els vicepresidents Jordi Cardoner i Carles Vilarrubí.

Bartomeu: "Ens omple d'orgull participar-hi"

En el seu parlament, Bartomeu ha assegurat que "la voluntat de la Fundació és ajudar els nens de Catalunya i acostar-los al món de l’educació i de la bona alimentació, tot això vehiculat a través de l’esport. Per tant, quan se’ns va proposar sumar-nos a aquest projecte no ho vam dubtar ni un segon. Ens omple d’orgull participar-hi i, especialment, el fet que els nostres jugadors siguin els ambaixadors d’aquesta causa”. Per la seva banda Jordi Ciuraneta ha recordat que aquesta entesa "demostra que Barça i Espanyol en educació, alimentació i en rendiment esportiu van de la mà".

Suport del FC Barcelona al programa 'Fruita a... por fcbarcelona

Present a més de 1.200 centres escolars

Aquesta iniciativa té com a objectiu sensibilitzar i animar els més menuts a menjar bé per créixer sans i saludables, i, en aquest sentit, promou el consum de fruita a les escoles i els hàbits de vida saludables, com fer esport amb regularitat i seguir una dieta equilibrada. Els jugadors del Barça i de l’Espanyol seran els referents i la imatge d’aquesta campanya que durant el curs 2015/16 arribarà a més de 298.000 alumnes de 1.222 escoles de Catalunya.

Ambdós clubs esportius han expressat també la voluntat d’establir mecanismes de col·laboració per iniciar, desenvolupar i consolidar projectes en els àmbits d’interès comú; especialment, en la difusió i el coneixement de productes alimentaris catalans autòctons, la dieta mediterrània, el foment d’hàbits de consum saludables de productes alimentaris i l’alimentació en general.

‘Pla de consum de fruita i verdura’

Catalunya impulsa per setè any consecutiu el ‘Pla de consum de fruita i verdura’ a les escoles. Aquest pla forma part de l’estratègia de la Unió Europea per invertir la tendència a la disminució del consum d’aquests productes i incidir en els infants perquè adquireixin nous hàbits alimentaris.

Durant el curs 2014/2015, en què van participar en el pla 1.236 escoles i 293.628 alumnes, es van repartir més de 800 tones de fruita (pastanaga, raïm, cirerol, nectarina, poma, pera, clementina, taronja, maduixot, nespra, plàtan i albercoc).