Jordi Cardoner, Jaume Giró i Shakira Mebarak, amb els participants de Colòmbia i el Perú en el ‘Desafío Emprende 16’ / GERMÁN PARGA - FCB

Als prolegòmens del partit d’aquest diumenge contra l’Espanyol s’ha dut a terme una trobada de la Fundació del FC Barcelona amb dos dels seus aliats estratègics, la Fundació Bancària “la Caixa” i la Fundació Pies Descalzos amb motiu del Campus Internacional Desafío Emprendre 16, que s’ha celebrat aquesta setmana a Barcelona. El vicepresident primer Jordi Cardoner, el director general de la Fundació Bancària “la Caixa”, Jaume Giró, i la presidenta de la Fundació Pies Descalzos, Shakira Mebarak, s’han trobat amb un grup de dotze nois i noies de Colòmbia i el Perú que han participat en el campus.

Desafío Emprende 16 és un programa de la Fundació Bancària “la Caixa” en què participen 1.400 escoles de l’Estat per impulsar projectes d’emprenedoria. Per primera vegada s’hi han convidat escoles internacionals, de Colòmbia a través de la Fundació Pies Descalzos, i del Perú, amb Municipalidad de Lima.

En el campus que s’ha celebrat aquesta setmana a Barcelona hi han participat uns 250 nois i noies d’entre 14 i 17 anys.

La trobada amb Shakira ha estat una sorpresa per als nois i noies colombians i peruans, que s’han emportat una gran alegria quan han vist aparèixer la cantant colombiana, presidenta de la Fundació Pies Descalzos. Aquesta fundació va signar a l’estiu del 2011 una aliança amb la Fundació del FC Barcelona, que ha col·laborat en la construcció d’una nova escola d’aquesta entitat a Cartagena de Indias (Colòmbia), un espai educatiu amb 49 aules per a alumnes d’Infantil, Primària i Secundària.

La Fundació del FC Barcelona i la Fundació Bancària “la Caixa”, per la seva part, col·laboren en el foment dels valors positius entre els més joves en projectes com FutbolNet, BarçaKids, i també amb altres entitats solidàries, com la Fundació Johan Cruyff en projectes com Pati 14 o les Cruyff Courts.

Declaracions del Vicepresident Primer Jordi Cardoner

“Amb la Fundació “la Caixa” i amb Pies Descalzos compartim projectes per ajudar els nens i els adolescents a través de les nostres aliances. És una satisfacció comprovar que iniciatives com el Desafío Emprende 16 contribueixen a fer que la joventut pugui tenir una millor preparació per al seu futur acadèmic i laboral”.

Declaracions del Director General de la Fundació Bancària "La Caixa", Jaume Giró

“Vull agrair al FC Barcelona que hagi propiciat aquest trobada amb aquests nois i noies de la Fundació Pies Descalzos i de Municipalidad de Lima que han participat en el campus Desafío Emprende 16, i també a Shakira Mebarak per la seva col·laboració amb aquest projecte i pel temps que ha compartit amb aquests nois i noies que mai oblidaran aquesta trobada”.

Acte Fundació Shakira al Camp Nou por fcbarcelona