Iniesta i Ter Stegen amb els infants a Los Angeles

Aquest dilluns al matí, hora americana, ha tingut lloc el primer acte social de la Gira dels Estats Units. La cita ha estat a l’hotel Marriot Marina del Rey de Los Angeles, on Iniesta i Ter Stegen han pogut compartir una estona amb una vintena de nenes i nens d’una de les escoles de la ciutat.

L’acte, destinat a sensibilitzar sobre la importància que tenen els esports en el creixement i desenvolupament dels joves, ha estat organitzat per la Fundació FC Barcelona i per l’Unicef i ha comptat amb la participació d’Albert Soler, director d’esports professionals del FC Barcelona, i d’Amber Hill, directora regional de l’Unicef per al Sud de Califòrnia.

Per als infants ha estat una jornada molt especial perquè, més enllà de conèixer els seus ídols, també els han pogut formular preguntes sobre el paper que té l'esport en la vida dels esportistes d’elit i en la dels nens de tot el món. A Iniesta li han preguntat si aquesta temporada “tornaran a guanyar el triplet”. El de Fuentealbilla els ha respost que la seva obligació “és intentar-ho i lluitar per cada títol de la temporada”. Un dels nens presents a l’acte li ha preguntat també “què cal fer per ser com Iniesta”, i el blaugrana, lluint la seva humilitat, ha assegurat que a la vida “l’important és ser un mateix i millorar sempre com a persona i com a professional”.

L’Unicef i el FC Barcelona consideren que l'esport té un paper clau per millorar la vida dels nens a tot el món, especialment la dels més vulnerables. Jugar és tant un dret de l'infant, com un desencadenant del desenvolupament físic, socioemocional i cognitiu.

Albert Soler ha recordat que "avui és un dia especial perquè qualsevol activitat que estigui relacionda amb el nostre principal soci, Unicef, suposa un gran plaer." "L'esport i el futbol són la millor eina per transmetre valors a les nenes i nens del món. No volíem desaprofitar aquesta oportunitat per transmetre el nostre suport, la nostra voluntat inexcusable d'estar sempre de costat d’Unicef. És la nostra organització germana, ens sentim identificats amb el seu treball i seguirem treballant perquè la nostra tasca conjunta segueixi amb la mateixa intensitat.”

Per la seva banda Amber Hill ha explicat les claus de l'aliança entre Barça i Unicef que està basada "en un món en el qual tots els nens reben una educació de qualitat, en què els esports i els jocs estan plenament integrats en la vida escolar". I no ha dubtat a fer una crida per difondre aquesta visisó. "Animem els pares, els professors i, en general, les comunitats a ajudar-nos a estendre aquesta visió i crear un món millor per als nens".

FC Barcelona US Summer Tour: Iniesta y Ter... por fcbarcelona

Aliança veterana

Des de 2006 el FC Barcelona i l'Unicef mantenen una aliança a través de la qual el Club dóna 1,5 milions d'euros anuals a aquesta entitat per dur a terme accions conjuntes. En l'actualitat les dues entitats treballen per utilitzar l'esport com a eina educativa a Ghana, la Xina, Sud-àfrica i el Brasil.