Cardoner, Folch, Angulo, Bartomeu, Pont, Teixidor i Lee, aquest dimecres a la Llotja / GERMÁN PARGA -FCB

Aquest dijous al matí la Fundació FC Barcelona ha mantingut una trobada amb diversos representants dels comitès espanyol i català de l’Unicef que ha servit per valorar la intensa feina feta durant els últims mesos i plantejar els fonaments del treball conjunt per als propers anys.

Per part de la Fundació han assistit Jordi Cardoner i Casaus, vicepresident primer del FC Barcelona, acompanyat d’altres membres de l’equip executiu de la Fundació. Pel que fa a l’Unicef, els màxims representants han estat Carmelo Angulo i Anna Folch, presidents del comitè espanyol i català de l’Unicef, respectivament, amb la participació també d’altres membres d’aquesta entitat de les Nacions Unides.

Aprofitant la seva estada a Barcelona, l’equip de l’Unicef va presenciar des de la Llotja el partit d’aquest dimecres contra el BATE Boríssov. Allà van poder saludar també el president Josep Maria Bartomeu i altres membres de la directiva i del patronat de la Fundació com ara Maria Teixidor, Ramon Pont i Dídac Lee.

300.000 beneficiaris arreu del món

Des del 2006, el Club aporta cada any 1,5 milions d’euros a l’Unicef amb l’objectiu de promoure projectes a favor del desenvolupament de la infància arreu del món. En l’actualitat ambdues entitats implementen projectes basats en l’esport a la Xina, Ghana, Sud-àfrica i el Brasil.

Paral·lelament a aquesta feina, el Barça i l’Unicef van impulsar al febrer passat el projecte ‘1in11’ (’1 de cada 11’) amb l’objectiu de recaptar fons per a projectes educatius a Indonèsia, el Nepal i Bangla Desh. Gràcies a una subhasta d’obres d’art signades per artistes com Hirst o Murakami, el projecte va recaptar més de 3 milions d’euros i va augmentar l’aportació del Club a aquesta entitat en més de 4,5 milions d’euros la temporada passada.
La temporada passada aquests projectes van arribar a uns 300.00 infants. A la Xina, la tasca es va desenvolupar en 250 escoles i 21 espais per a infants de 13 províncies a fi de millorar l’educació i la protecció infantil.

A Ghana l’objectiu va ser augmentar les taxes d’escolarització a través de la promoció de l’esport i el joc com a mecanisme per atraure cap a les escoles els nens més desafavorits.

A Sud-àfrica es va treballar per millorar la qualitat de l’ensenyament i augmentar els índexs de permanència, fent incidència en la formació dels mestres en temes com la salut reproductiva, el consum de drogues o l’equitat de gènere.

I finalment, al Brasil es va impulsar la segona edició del projecte ‘Portes obertes per a la inclusió’, desenvolupat en quinze ciutats del país amb l’objectiu de garantir la incorporació a l’esport dels infants i adolescents amb discapacitat.