Els nens han gaudit de l’activitat de futbol solidari de la campanya ‘Tant se val d’on venim’ / VÍCTOR SALGADO-FCB

La campanya ‘Tant se val d’on venim’ a favor dels refugiats arribats a Europa segueix el seu curs i avui ha viscut noves accions aprofitant que havia futbol al Camp Nou. L’horari familiar del partit de Lliga contra la UD Las Palmas (16.00 hores) ha propiciat que molts nens hagin vingut a veure el partit. De fet, les 3.000 entrades gratuïtes reservades per als infants, a través del programa ‘Nens al Camp Nou’ i del Passaport Infantil, van quedar exhaurides des del passat dijous. Molts d’aquests nens han pogut gaudir d’una nova activitat de la campanya solidària de la Fundació a favor dels refugiats, els partidets que s’han celebrat en un minicamp de futbol instal·lat a l’esplanada davant de Tribuna.

La iniciativa ha tingut una excel·lent resposta. L’únic requisit per participar-hi era fer un donatiu a la campanya ‘Tant se val d’on venim’ en una urna habilitada per a l’ocasió. Cal recordar que tots els fons recaptats en aquesta campanya es destinaran íntegrament a la Creu Roja, a favor dels refugiats de països amb conflictes bèl·lics que estan arribant a Europa i que, pròximament, també arribaran a Catalunya. La campanya, a més de la recaptació de fons, te com a eixos principals la sensibilització de la societat envers a aquest problema i la integració dels nouvinguts en el territori.

L’activitat de futbol solidari, que ha tingut com a lema ‘Si tots juguem, tots guanyem’, ha estat en funcionament de 10 a 12 del migdia i de les 13.30 fins a les 16.00, hora d’inici del partit. Durant tot aquest temps s’han organitzat  més d’una trentena de partidets de cinc minuts de quatre contra quatre. En el recinte del Camp Nou també hi havia voluntaris repartint pasquins informatius i carpes amb urnes de donació en diferents punts estratègics.

La campanya arriba a les televisions internacionals

El vicepresident primer Jordi Cardoner atén a la televisió russa RT abans del partit

D’altra banda, la  campanya ‘Tant se val d’on venim’ d’ajut als refugiats no ha passat desapercebuda per algunes televisions internacionals, que han volgut conèixer de primera mà aquest projecte que va posar en marxa el Club el passat 20 de setembre. Jordi Cardoner, vicepresident primer del Club, ha estat l’encarregat d’explicar a aquests mitjans alguns detalls de la campanya, així com l’esperit que hi ha darrera d’aquesta iniciativa, en la prèvia del partit de Lliga d’avui contra el Las Palmas.

Cardoner ha atès concretament als micròfons de RT (Russia Today), canal rus de noticies de difusió global que s’emet en més de 100 països i que aquests darrers dies està recollint testimonis sobre les iniciatives solidàries a l’estat espanyol amb motiu d’aquesta crisi. El Barça serà l’única entitat esportiva que apareixerà en aquest reportatge, que es difondrà properament per la versió en castellà del canal, per a tota Llatinoamèrica.

També BeiN USA, la TV que té els dret de la Lliga espanyola als EUA, ha fet referència a aquesta iniciativa en els minuts previs a la retransmissió del partit d’avui. Cardoner ha explicat per a l’audiència nord-americana que el Barça ha estat sempre un club d’acollida i d’integració i que, com a tal, canalitza l’esperit solidari dels seus socis i aficionats. El vicepresident  ha recordat que no es tracta d’una acció puntual, sinó d’un projecte sostingut en el temps, davant de la previsió que aquesta crisi sigui llarga.

Per la seva banda, ESPN Brasil també ha emès, recentment, un reportatge de com el món del futbol està donat suport a la crisi dels refugiats i en què el Barça també apareix com un dels clubs pioners i protagonistes en aquestes iniciatives.