Imatge de la campanya 'Let's beat extreme poverty'.

Durant la gira americana d’aquest estiu la Fundació FC Barcelona, la Bill & Melinda Gates Foundation i Global Citizen van fer pública la voluntat de treballar plegades per lluitar contra la pobresa extrema, un dels grans desafiaments que afronta la societat dels nostres dies.

Ara arriba el primer fruit d’aquesta entesa en forma de vídeo de sensibilització protagonitzat pels jugadors del primer equip. Iniesta, Adriano, Piqué, Messi i Ter Stegen fan una crida perquè tothom hi aporti el seu granet de sorra. Amb el lema 'Acabem amb la pobresa extrema', la peça apel·la al compromís personal sota el convenciment que, amb l’ajuda de tots, al nivell que sigui, aquest gran problema pot, a poc a poc, arribar a solucionar-se.

Tot i que els últims quinze anys han estat els més exitosos de la història en la lluita contra l’extrema pobresa, avui en dia encara hi ha 700 milions de persones que viuen en aquesta situació.

Compromís amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

Aquells que vulguin participar-hi han de registrar-se al web de Global Citizen i comprometre’s a dur a terme diverses accions de visibilitat en relació amb la pobresa extrema, principalment distribuint missatges a través de les xarxes socials. Com a recompensa, aquells que siguin més actius entraran en el sorteig d’entrades cedides per la Fundació FCB per a dos partits d’aquesta temporada: els enfrontaments de Lliga Barça-Atlètic de Madrid i Barça-València.

Aquest projecte neix del compromís de la Fundació FC Barcelona de sumar-se activament als grans reptes marcats per les Nacions Unides quant als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), una llista de disset punts prioritaris pel desenvolupament internacional que van ser descrits per l’ONU en la seva assemblea general del setembre passat. El punt número 1 d’aquesta llista és eradicar la pobresa al món, una fita prioritària a la qual cal afegir reptes com acabar amb la fam i millorar la nutrició, assegurar la salut i garantir una educació de qualitat.

A l’aliança entre la Fundació FC Barcelona i la Bill & Melinda Gates Foundation, establerta el 2011, s’hi afegeix ara Global Citizen, una comunitat online de persones que volen informar-se i actuar davant els grans desafiaments de la nostra societat. A més de la pobresa, al full de ruta d’aquesta entitat fundada el 2012 també hi figuren l’eradicació de la pòlio, l’accés a la sanitat i l’equitat de gènere, entre d’altres.

El primer equip s’uneix contra la pobresa extrema por fcbarcelona