Jordi Cardoner, Muhammad Yunus i Dídac Lee al Camp Nou.

Jordi Cardoner, Muhammad Yunus i Dídac Lee al Camp Nou. GERMÁN PARGA / FCB

Muhammad Yunus, Premi Nobel de la Pau el 2006, ha visitat el FC Barcelona aquest dimarts a la tarda, coincidint que es troba a la ciutat amb motiu de la jornada Barcelona Social Business City, una iniciativa en l’àmbit internacional impulsada per Yunus enfocada a reduir les necessitats socials mitjançant la promoció del tercer sector i de l’emprenedoria. Un projecte que la temporada passada va comptar amb la col·laboració de la Fundació FC Barcelona.

El vicepresident primer del FC Barcelona, Jordi Cardoner, i el directiu Dídac Lee, acompanyats del patró de la Fundació, Ramon Garriga, han rebut Yunus a la Llotja Presidencial del Camp Nou i l’han felicitat per la seva tasca social en l’àmbit mundial, centrada en la formació dels joves i en la seva incorporació al mercat laboral, especialment per a aquells que es troben en risc d’exclusió social.

Yunus va rebre el Premi Nobel de la Pau el 2006, per la seva contribució a l’accés al finançament de les persones més pobres de Bangla Desh, amb la creació del Grameen Bank (‘el Banc dels Pobres’) i els microcrèdits. El 2009 publica l’obra ‘Creating a World without Poverty’ (‘Creant un món sense pobresa’) i desenvolupa el concepte d’empresa social com a eina per reduir les necessitats socials. Segons la revista ‘Forbes’, és una de les 10 persones més influents del món.

Declaracions de Jordi Cardoner

“És un honor tenir aquí el Professor Yunus, una persona que ha fet tant per a la humanitat, sensible socialment. L’interès que ha demostrat per un Club com el nostre és un orgull. I és molt important que un Premi Nobel de la Pau reconegui la importància i la trascendència del ‘més que un club’”

Declaracions de Muhamad Yunus

“Estic emocionat d’estar aquí. A Bangla Desh tothom és seguidor del Barça, la gent coneix tots els jugadors d’aquest Club. És sorprenent com la gent viu aquesta passió. L’esport és un gran somni per a ells, especialment per als joves. El Barça uneix la gent i aquesta força pot portar a fer coses bones per als altres, com diu el ‘més que un club’. I això te una potència imparable.”

El premi Nobel de la Pau Muhammad Yunus visita... by fcbarcelona