El cartell de la campanya 'Tant se val d'on venim'

El FC Barcelona, fidel a la seva històrica vocació solidària i al compromís amb la societat, especialment amb els nens desafavorits, s’ha mobilitzat per col·laborar a donar resposta a la pitjor crisi migratòria que viu Europa des de la II Guerra Mundial. El vicepresident primer Jordi Cardoner ha presentat aquest divendres els eixos de la campanya ‘Tant se val d’on venim’ que el Club impulsa en ajut dels refugiats arribats a Europa, i que Catalunya rebrà d’aquí a dos o tres mesos i que, segons fons de la Generalitat, poden ser més de 3.000 persones.

Aquesta campanya es fa en col·laboració amb la Creu Roja, organisme internacional expert en aquestes situacions de crisis migratòries i que serà l’entitat beneficiària dels fons que es recaptaran. El tret de sortida de la campanya serà el diumenge 20 de setembre, coincidint amb el partit de Lliga contra el Llevant, i les accions s’allargaran fins al mes de gener.

Tots els estaments del Club s’han sumat a aquesta campanya solidària, que té tres grans eixos d’actuació: la recaptació de fons, la sensibilització social i la integració dels afectats per la crisi migratòria que pateix Europa, especialment a causa dels conflictes bèl·lics que estan patint països de l’Orient Mitjà, Síria, l’Afganistan o l’Iraq.

El FC Barcelona vol implicar tota la massa social (socis, aficionats i penyistes), els seus esportistes (jugadors dels equips professionals i tècnics), i agents econòmics (espònsors i proveïdors) per obtenir recursos econòmics i fer les donacions a la Creu Roja, que atendrà les necessitats dels refugiats.

Aquestes donacions es poden fer via ‘on line’, a través de la pàgina web del FC Barcelona (www.fcbarcelona.cat/fcbrefugiats), on s’haurà d’omplir un formulari i escollir el pagament a través de targeta de crèdit o domiciliació bancària. També es podrà fer una donació d’1,2 euros enviant un SMS a FCBREFUGIATS AL 28014.

[[BOTOGRIS::Dossier campanya FCB Refugiats++'Tant se val d'on venim'::http://www.slideshare.net/secret/uA3PsduNEONg2Y::HOR::NF::NO-TRACKING::::::]]

Altres maneres de fer aportacions econòmiques seran de manera presencial, en guardioles situades a diferents punts de l’Estadi, com l’FCBotiga, les oficines, la Pista de Gel, les taquilles, la Fundació, l’OAB o el Museu. Els dies de partit al Camp Nou, al Palau i al Miniestadi també s’instal·laran urnes en els accessos als recintes blaugrana.

Per a les accions de sensibilització, el Club compta amb la implicació dels seus esportistes per realitzar accions de conscienciació sobre la importància de trobar solucions per pal·liar la greu situació dels refugiats. S’ha elaborat una campanya gràfica especial i un microsite al web del club per difondre els missatges dels jugadors del primer equip i els capitans de les seccions professionals, que han gravat vídeos de suport als refugiats que es distribuiran a través dels mitjans de comunicació, les xarxes socials i els videomarcadors del Camp Nou, el Palau i el Miniestadi.

El FC Barcelona sempre ha estat històricament un vehicle d’integració per als nou vinguts. Les penyes del Barça, situades en tot el territori, seran fonamentals per realitzar una tasca d’ajuda als refugiats per adaptar-se a la nostra societat. El Club col·laborarà amb la Confederació de Penyes per organitzar accions per facilitar aquesta integració dels refugiats.

Els recursos obtinguts amb les donacions es destinaran a programes internacionals i locals per atendre la població refugiada.

Totes les persones que facin una donació i vulguin el certificat fiscal podran sol·licitar-ho a la Fundació a través del correu electrònic a fundació@fcbarcelona.cat.

[[BOTOGRIS::Participa amb la campanya ‘Tant se val d’on venim’++::http://www.fcbarcelona.cat/fcbrefugiats::HOR::::TRACKING::::::]]