Cardoner, Bartomeu, Anthony Lake i Carmelo Angulo han escenificat l'acord / GERMÁN PARGA-FCB

Els lligams entre el FC Barcelona i l’Unicef són més estrets que mai. Aquest dijous les dues entitats han rubricat al Camp Nou la renovació i l’ampliació de la seva aliança, que enguany arriba al seu desè aniversari. S’han compromès a continuar lluitant plegades a favor dels drets de la infància fins al 2020 i,  a més, el FC Barcelona augmenta la seva aportació anual que passa de ser de 1,5 milions d’euros l’any, a 2 milions euros l’any.

El president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, el vicepresident primer del FC Barcelona, Jordi Cardoner, el director executiu de l’Unicef, Anthony Lake, i el president de l’Unicef Comitè Espanyol, Carmelo Angulo, han segellat aquesta entesa en un acte que ha tingut lloc al Camp Nou. Una cinquantena d’infants de l’escola Seat de Barcelona han participat també en aquest esdeveniment i han aportat les seves reflexions sobre els drets de la infància, essència d’aquesta entesa.

Més d’un milió de beneficiaris en 10 anys

Sota el lema ‘Junts per fer realitat milions de somnis’, el Barça i l’Unicef han refermat públicament el seu compromís amb els nens i nenes més vulnerables del planeta. Un repte davant del qual no estan sols. Els jugadors del primer equip han mostrat també la seva implicació en el projecte a través d’un vídeo en el qual s’ha vist l’evolució dels programes educatius que les dues entitats duen a terme plegades en l’actualitat arreu del món.

FCB / Aliança Fundació FCB & UNICEF por fcbarcelona

El proper mes de setembre es compliran deu anys de la signatura del primer acord entre el Barça i l’Unicef a la seu de les Nacions Unides de Nova York. Des de llavors les dues organitzacions han unit forces per beneficiar més d'un milió de nens i nenes a través de projectes conjunts en set països, i han deixat un record inesborrable allà per on han passat.

Del 2006 al 2010 es va treballar a Swazilàndia, Malawi i Angola en la sensibilització, prevenció i detecció del VIH/Sida. Del 2011 a l'actualitat el treball se centra a Sud-àfrica, Ghana, el Brasil i la Xina, usant l'esport com a eina educativa.

Les declaracions del protagonistes

Josep Maria Bartomeu:

“És un acte molt transcendental pel Barça. Volem seguir amb el suport a Unicef i la família del Barça considera aquest acord, signat ja fa molts anys, com un dels grans acords de la història del Barça. És un títol pels nens. El Barça intenta arribar a tothom i això és un fet que celebra ara 10 anys”.

Jordi Cardoner:

“És un dia important pel nostre Club perquè celebrem els 10 anys d’aliança amb Unicef, deu anys de sensibilitats socials. Agraïm a Unicef per haver-nos acompanyat en el camí que diu el nostre eslògan ‘Més que un Club’”.

Anthony Lake:

“Estic encantat i feliç perquè estic al Camp Nou, que he vist tantes i tantes vegades a la televisió. Tots coneixem els èxits del Barça al camp, incloent l’última victòria contra l’Arsenal. No només si es guanya, sinó que com es guanya és l’important. No importa tant qui marca sinó com es juga. Així és com ha de jugar les Nacions Unides, participant-hi tots. Sou una inspiració per a tots nosaltres en quant com es fan les coses”.

“Aquest acord ens ha de permetre a arribar a més infants i calculem que arribarem a 1’8 milions d’infants en els proper anys. A tots ells se’ls augura un millor futur gràcies al Barça”.

El FC Barcelona i l’Unicef renoven i amplien la... por fcbarcelona