Els jugadros en foto de grup amb les samarretes d'SOS de la campanya

El primer equip amb la campanya 'Tant se val d'on venim'. MIGUEL RUIZ / FCB

La campanya ‘Tant se val d’on venim’ d’ajut als refugiats arribats a Europa, que impulsa la Fundació FC Barcelona en col·laboració amb la Creu Roja, ha comptat avui diumenge amb la implicació dels socis i aficionats que han vingut al Camp Nou i també amb diferents accions de sensibilització per conscienciar a la societat del greu problema que pateixen els desplaçats que viuen una situació dramàtica a causa de diferents conflictes bèl·lics a l’Orient Mitjà, Síria, Afganistan i l’Iraq.

Aquesta campanya, que es fonamenta en tres eixos d’actuació -la recaptació de fons, la sensibilització social i la integració-, ha estat molt present durant tota la jornada al Camp Nou. En l’esplanada de l’Estadi, els socis i aficionats han pogut trobar diferents carpes amb voluntaris de la Creu Roja repartint fulletons informatius, i també han pogut fer un donatiu econòmic en les urnes distribuïdes en diferents punts del recinte.

Abans del partit, el protagonisme ha recaigut en els jugadors del primer equip, que tenen una forta implicació amb aquesta campanya. En les pantalles del videomarcador de l’Estadi s’ha projectat el vídeo de suport que van gravar Luis Enrique, Iniesta, Messi, Neymar Jr, Piqué i Sergio Busquets, que pren com a fil conductor la frase que dóna nom a la campanya, ‘Tant se val d’on venim’, que forma part del Cant del Barça. Els jugadors blaugrana també han saltat al terreny de joc amb unes samarretes especials de la campanya de la Fundació FCB per fer una crida a la solidaritat. Els jugadors del Llevant, per la seva part, han lluït la samarreta de la campanya que impulsa la Liga de Fútbol Profesional (LFP), que també compta amb el recolzament del FC Barcelona.

Entitats col·laboradores a la Llotja

A la Llotja President Suñol també ha estat molt present la campanya d’ajut als Refugiats. El president Josep Maria Bartomeu i el vicepresident primer, Jordi Cardoner, han mantingut una trobada amb les personalitats de les diferents entitats col·laboradores de la campanya, la vicepresidenta del Govern de la Generalitat de Catalunya i Consellera de Benestar Social i Familia, Neus Munté; el primer tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Gerard Pisarello; la segona tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Ortiz; el president de Creu Roja Catalunya, Antoni Aguilera; el president de Creu Roja Barcelona, Josep Quitet; el coordinador de Creu Roja Catalunya, Enric Morist, i el membre de Fundació Districte 11, Manel Vila.

Cal recordar que aquesta és una campanya de llarg recorregut i que les accions, tant de recaptació (els dies de partit al Camp Nou, Palau Blaugrana i Miniestadi), com de sensibilització i d’integració dels nouvinguts que arribin a Catalunya, en col·laboració amb les penyes blaugrana distribuïdes per tot el territori català, s’allargaran fins el gener de l’any que ve.