Els jugadors del Barça i de l'Espanyol han posat conjuntament amb el lema de la campanya abans del partit / MIGUEL RUIZ - FCB

Durant el partit d’aquest dissabte al Camp Nou entre el FC Barcelona i el RCD Espanyol s’ha donat el tret de sortida a la campanya ‘A l’escola, la fruita no té rival”, que impulsa la Generalitat de Catalunya a través del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, el Departament d’Ensenyament i el Departament de Salut, i que compta amb la col·laboració dels dos clubs, que en el cas de l’entitat blaugrana es canalitza a través de la Fundació.

Abans del partit els jugadors dels dos equips s’han fet una foto conjunta amb el lema de la campanya, que forma part del ‘Pla de consum de fruita i verdura’ a les escoles que Catalunya impulsa per setè any consecutiu, i els aficionats n’han pogut veure l’espot a través dels videomarcadors. A la Llotja President Suñol ha tingut lloc la fotografia institucional entre els representats del Barça, amb el president Josep Maria Bartomeu, el vicepresident primer Jordi Cardoner i el directiu Ramon Pont, i els de l'Espanyol, amb el vicepresident primer Francesc Ciprós i els vicepresidents Rafael Entrena i Albert Garrofé, juntament amb Jordi Ciuraneta, conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, i Boi Ruiz, conseller de Salut. A la trobada també hi han assistit Joan Mateo, secretari de Polítiques Educatives en representació d’Ensenyament, i els representants de totes les empreses col·laboradores, com ara Afrucat, Girona Fruits, NUFRI, Indulleida, Pera de Lleida, Poma de Girona, Clementina de Terres de l'Ebre i ActelGrup.

Foment dels hàbits alimentaris saludables

El ‘Pla de consum de fruita i verdura’ a les escoles forma part de l’estratègia de la Unió Europea per invertir la tendència a la disminució del consum d’aquests productes i incidir en els infants perquè adquireixin nous hàbits alimentaris.

La iniciativa pretén que els joves consumidors valorin més les fruites i les hortalisses i, per tant, que n’augmenti el consum futur. També vol contribuir a la promoció d’hàbits de consum més saludables i, en conseqüència, reduir el risc de patir determinades malalties com ara l’obesitat i la diabetis.

El pla està finançat per la Unió Europea i el Departament d’Agricultura i compta amb la col·laboració dels departaments d’Ensenyament i Salut.

Durant el curs 2014/2015, en què van participar en el pla 1.236 escoles i 293.628 alumnes, es van repartir més de 800 tones de fruita (pastanaga, raïm, cirerol, nectarina, poma, pera, clementina, taronja, maduixot, nespra, plàtan i albercoc).

Present en més de 1.200 centres escolars

Aquesta iniciativa té com a objectiu sensibilitzar i animar els més menuts a menjar bé per créixer sans i saludables i, en aquest sentit, promou el consum de fruita a les escoles i els hàbits de vida saludables, com fer esport amb regularitat i seguir una dieta equilibrada. Els jugadors del Barça i de l’Espanyol són els referents i la imatge d’aquesta campanya que durant el curs 2015/16 arribarà a més de 298.000 alumnes de 1.222 escoles de Catalunya.

Ambdós clubs esportius han expressat també la voluntat d’establir mecanismes de col·laboració per iniciar, desenvolupar i consolidar projectes en els àmbits d’interès comú; especialment, en la difusió i el coneixement de productes alimentaris catalans autòctons, la dieta mediterrània, el foment d’hàbits de consum saludables de productes alimentaris i l’alimentació en general.