Cardoner, Turan, Gates, Vidal i Bartomeu després de la reunió a l’hotel Grand Hyatt de Tòquio. GERMÁN PARGA / FCB

Aquest dimecres ha tingut lloc a Tòquio l’esdeveniment més important de l’agenda social del FC Barcelona en el marc del Mundial de Clubs 2015. Josep Maria Bartomeu i Bill Gates, ambdós, màxims representants de la Fundació FC Barcelona i la Bill & Melinda Gates Foundation respectivament, han mantingut una reunió a l’Hotel Grand Hyatt de la capital nipona per valorar el treball conjunt que ambdues fundacions estan duent a terme plegades.

Per part del FC Barcelona, acompanyant Bartomeu, han assitit també el vicepresident primer, Jordi Cardoner i els jugadors del primer equip, Arda Turan i Aleix Vidal. Pel que fa a la Bill & Melinda Gates Foundation, ha acompanyat Gates, Joe Cerell, Managing Director for Global Policy and Advocacy d’aquesta entitat.

Reconeixement a la feina social del Barça

La trobada ha suposat el primer contacte personal de Bartomeu amb Gates i ha servit, entre d’altres aspectes, per revisar l’últim projecte impulsat per les dues fundacions, la campanya ‘Let’s Beat Extreme Poverty’, basada en la sensibilització sobre la pobresa extrema i en el paper que pot jugar cadascú de nosaltres per poder eradicar-la.

Bartomeu i Gates han coincidit també en la importància que tenen en el full de ruta de les entitats social els nous Objectius de Desenvolupament Sostenible marcats per les Nacions Unides el passat setembre. Alhora, Gates ha felicitat Bartomeu per la política de responsabilitat social corporativa que el FC Barcelona impulsa a través de la seva Fundació, que dota de sentit i dimensió internacional el lema ‘Més que un Club’. D’altra banda, Gates també ha volgut resaltar i agrair l’important paper que tenen els jugadors del primer en aquests projectes socials, com a grans prescriptors de causes que sovint queden oblidades per al gran públic.

La pòlio i la pobresa extrema, dos grans reptes

L’aliança entre la Fundació FC Barcelona i la Bill & Melinda Gates Foundation es remunta al 2011. Durant la primera etapa d’aquesta entesa es va treballar en la lluita per a l’eradicació de la pòlio a través de la camapany "More tha a Goal. End Polio”. En aquest sentit, aquest 2015 es registrarà l’índex més baix d’infants afectats per pòlio en un any. Una mostra més de que tots els esforços compten per a l’eradicació d’aquesta malaltia que encara és endèmica a dos països, l’Afganistan i Pakistan.

Tot i que els últims quinze anys han estat els més exitosos de la història en la lluita contra la pobresa extrema, avui en dia encara hi ha 700 milions de persona que viuen en aquesta situació. Per aquest motiu ambdues entitats, fa unes setmanes, van llançar en col·laboració amb Global Citizen, el projecte ‘Let’s Beat Extreme Poverty’ en el que en un vídeo de sensibilització Iniesta, Adriano, Piqué, Messi i Ter Stegen fan una crida perquè tothom aporti el seu granet de sorra a la causa.

Declaracions de Bill Gates

"Amb el FC Barcelona treballem al voltant d’algunes de les grans causes socials del món. Per exemple, posar fi a la pòlio o ajudar a millorar la salut dels nens, i com que el FC Barcelona creu en aquestes causes, són uns grans socis. Les plataformes digitals dels diferents equips i dels jugadors ens ajuden a difondre aquestes bones notícies i el nostre compromís amb aquestes causes; això diu molt dels valors de l'equip".

"La nostra fundació té fites molt ambicioses per millorar la salut al món i cal involucrar tothom. Crec que podem accelerar el nostre progrés cap a la reducció d'aquestes grans desigualtats.”

Declaracions de Josep Maria Bartomeu

“Com a Club és un honor tenir un acord amb la Bill & Melinda Gates Foundation. És una entitat que està duent a terme molts projectes arreu del món per ajudar als que més ho necessiten i que hi estiguem associats és un motiu d’orgull i de satisfacció. La Gates Foundation també comparteix els valors de la nostra entitat.

El Barça com a marca global està arreu del món i és un club estimat. Això també ajuda a difondre els projectes en els quals treballem perquè el més important és que això arribi a la gent. De fet, el Barça és el club amb més seguidors a les xarxes socials. Vam començar amb un projecte per ajudar a eradicar la pòlio. Un projecte molt ambiciós pel qual ens hem de felicitar perquè els índexs d’afectats per la malatia estan baixant. També estem implicats en una campanya per ajudar a pal·liar la pobresa extrema. Ha de ser un treball constant.”

Declaracions de Jordi Cardoner

“L’acte de l’FCB Escola ha estat impressionant amb els 240 nois, que ja des de ben petits suen la nostra samarreta, entenen moltes coses i que alguns ja canten l’himne, potser sense saber exactament què vol dir, però entenen que no només hi ha futbol, sinó que també hi ha valors, el joc en equip i que tot i estar lluny, estem a la vegada molt a prop del que és la nostra identitat”.

“Tan Bill Gates com el seu equip n’estan molt del FC Barcelona i segueixen intentant entendre perquè el Barça es Més que un Club. Aquest dimecres hem arribat a la conclusió que si abans el Més que un Club tenia connotacions locals, ara també en té d’internacionals”.

“Transmetre els nostres valors a la societat asiàtica i sobretot japonesa és relativament fàcil. És una societat seriosa, que té compromís, coneix el treball en equip i amb aquesta humiliat és fàcil d’entendre. Estem parlant de gent que normalment aconsegueix les fites amb l’esforç de tots, sense treballar els egos. La veritat és que la disciplina nipona es fàcil alhora de transmetre aquests valors”.

Acte FCB Fundació Bill Gates (CAT) by fcbarcelona