Una monitora explica als nens el contingut del projecte en una de les sales del Club

Sessió pilot del projecte a les instal·lacions del Club. VÍCTOR SALGADO / FCB

Tots els nens miren a càmera en una foto de grup amb samarretes del projecte.

Foto de grup amb el patró Jordi Bellmunt. VÍCTOR SALGADO / FCB

‘Barçakids’ és un programa de foment de valors creat per la Fundació FC Barcelona que per tercer curs consecutiu ha recorregut les escoles dels Països Catalans fent reflexionar els infants de primària sobre els valors i l’esport. Després d’aquests tres anys més de 150 centres educatius han acollit un projecte del qual ja han gaudit uns 40.000 infants.

Amb l’objectiu d’ampliar encara més l’abast de ‘Barçakids’, la Fundació ha creat una nova versió que s’oferirà a hospitals, centres oberts i altres centres educatius i de lleure. És tracta de ‘L’illa dels 5 valors de Barçakids’, un recurs educatiu adreçat també als infants d’entre 6 i 12 anys que els permetrà treballar els valors associats a la pràctica esportiva de forma autònoma, amb la dinamització dels equips educatius propis de cada institució.

‘L’illa dels 5 valors de Barçakids’ pren forma de bagul que conté un joc de taula (basat en el mapa d’una illa) on es disposa d’un total de 45 fitxes didàctiques que permeten als educadors treballar els cinc valors del programa: el respecte, el treball en equip, l’esforç, la humilitat i l’ambició. El drac de ‘Barçakids’ acompanyarà els infants durant tota l’aventura, en què se’ls plantejaran dilemes morals per treballar en l’àmbit grupal, activitats esportives, manualitats, jocs per potenciar la seva creativitat, etc.

Segons el patró de la Fundació, Jordi Bellmunt, es tracta d'"un pas més de ‘Barçakids’ després de tres anys d’experiència a les escoles. Hem fet una versió més petita, més transportable, per poder arribar a més llocs i posar en valor tot el que estem comunicant en matèria de valors." Bellmunt ha volgut destacar la bona acollida del projecte. "Només cal mirar els ulls dels nens i veure com s’ho passen. Parlant amb els monitors i els directors de les escoles ens adonem que el projecte ‘Barçakids’ està funcionant de manera fantàstica”, ha assegurat.

Durant els propers mesos es distribuirà aquesta nova unitat didàctica per diversos centres de Catalunya i realitzaran les formacions als professionals que l’hauran de posar en pràctica amb els infants.

Ampliació de beneficiaris

Amb aquesta nova proposta la Fundació augmenta el nombre de beneficiaris potencials de ‘Barçakids’, diversifica la tipologia d’institucions que poden treballar el programa i dota d’una flexibilitat més gran aquestes entitats per poder treballar els valors en funció de les seves necessitats.