Representants del FC Barcelona i de l’Unicef al Camp Nou el dia de la signatura de la renovació de l’acord, al febrer passat. GERMÁN PARGA / FCB

El FC Barcelona i l’Unicef han renovat la seva aliança per quatre anys més, fins al 2020, i enceten a partir d’ara una nova etapa de la seva col·laboració. Una nova fase que ve marcada pel notable augment de l’aportació econòmica del Barça, que passa d’1,5 milions d’euros a l’any a 2 milions d’euros. Aquest increment obre nous horitzons i servirà, principalment, per augmentar l’abast dels projectes i el nombre de beneficiaris, seguint en la línia d’utilitzar l’esport com a eina social.

Davant d’aquest llarg i ambiciós camí, Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i Gérard Bocquenet, director de Recaptació de fons privats i aliances d’UNICEF, fan una aturada en l’itinerari d’aquesta aliança i analitzen, en un vídeo, els deu anys d’entesa repassant els països que s’han beneficat dels projectes, les possibilitats que ofereix l’esport com a font de valors, la implicació dels jugadors en la causa i el posicionament del Barça com el Club dels Nens.

Del 2006 al 2010 el Barça i l’Unicef van treballar a Swazilàndia, Malawi i Angola en la sensibilització, prevenció i detecció del VIH/Sida. Del 2011 a l'actualitat el treball se centra a Sud-àfrica, Ghana, el Brasil i la Xina, usant l'esport com a eina educativa. En xifres absolutes, el FC Barcelona ha donat a la col·laboració 15 milions d’euros en l’última dècada i s’han beneficiat dels projectes conjunts més d’un milió de nens.

Declaracions de Jordi Cardoner

“Els diners que aportem són una inversió social incalculable”.

“Utilitzar l’esport com a eina social passa per entendre el model del Barça, el nostre equip i els nostres jugadors. Quan pensem en valors, pensem en els nostres jugadors. Darrere d’aquests mites hi ha uns cors enormes”.

“Avui en dia hi ha clubs de futbol i grans equips de futbol; la diferència entre un club i un equip és l’àmbit social”.

Declaracions de Gérard Bocquenet

“El dret a jugar forma part de la Convenció dels Drets de l’Infant i és clau per al desenvolupament físic i psicològic dels nens”.

“El posicionament del Barça com el Club dels nens encaixa molt bé amb el que és l’Unicef, l’organització per a la infància. I demostra que el Barça predica amb l’exemple”.

Aliança Barça – Unicef: Junts per fer realitat... por fcbarcelona