Representants del FCB, ROTA i l’Unicef en una reunió de treball recent.

Representants del FCB, ROTA i l’Unicef en una reunió de treball recent. GERMÁN PARGA / FCB

El projecte ‘1in11’ ja ha arribat al terreny. Els infants d’Indonèsia ja gaudeixen de les primeres activitats d’aquesta iniciativa social que pretén oferir oportunitats educatives al més menuts, deslliurant-los dels impediments que, sovint, els limiten l’accés a l’escola. La Fundació, l’Unicef i ROTA treballen aquests dies també en la posada en marxa de les activitats als altres dos països beneficiaris: Bangla Desh i el Nepal.

Paral·lelament, un equip tècnic de la Fundació es traslladarà durant les properes setmanes a aquests tres països per dissenyar l’adaptació del projecte ‘FutbolNet’ en aquests territoris. Aquesta metodologia de foment de valors a través del futbol s’aplicarà també als infants locals per tal de reforçar l’oferta educativa del seu entorn i amb l’objectiu que el futbol els suposi també una nova via d’accés al sistema educatiu.

Destinataris: infants amb discapacitat i no escolaritzats

A Indonèsia i el Nepal, ‘1in11’ oferirà programes esportius per a joves, orientats especialment a superar les barreres socials per als nens i nenes amb discapacitats i incloure'ls a l'escola. A Bangla Desh, el projecte tindrà com a objectiu arribar als nens que no són al circuit educatiu.

A tot el món estan sense escolaritzar 1 de cada 11 nens en edat de rebre ensenyament primari, és a dir, 58 milions dels 650 milions d’infants que hi ha al món. La majoria d’ells consten entre els més desafavorits i vulnerables: nens que viuen en zones en conflicte, nens amb pobresa extrema, nens amb discapacitats i nens de comunitats indígenes. Aquest projecte, impulsat per la Fundació FCB, l’Unicef i ROTA, neix amb l’objectiu d’aportar el seu granet de sorra per revertir aquesta situació.

A més, en moltes escoles la programació esportiva no existeix, tot i que els estudis han mostrat que incloure els esports en els plans educatius pot propiciar que els infants assisteixin i continuïn a l'escola, i, alhora, els condueix a millorar la seva salut física i els ajuda a millorar les seves qualificacions.