Composició on es veuen les tres obres d'art, dues inspirades en Messi i una en Piqué

Dues de les obres de la subhasta estan inspirades en Messi, i una, en Piqué.

El punt àlgid del projecte ‘1in11’ arribarà aquest proper dijous. Serà a la seu londinenca de la casa de subhastes Sotheby’s, a dos quarts de nou del vespre (hora catalana). En aquell moment començarà la subhasta de les 17 obres d’art i les dues experiències blaugrana que componen el catàleg d’una sessió solidària exclusiva amb motiu de la campanya ‘1in11’ impulsada per la Fundació FC Barcelona, l’Unicef i l’ONG qatariana Reach Out To Asia (ROTA). Una delegació institucional del Club estarà present en aquest acte en el qual se subhastaran tres obres inspirades en jugadors del primer equip del FC Barcelona.

Messi i Piqué, els escollits

Els artistes que participen en aquesta subhasta solidària van ser convidats a cedir una de les seves obres o bé a crear-ne, lliurement, una de nova inspirada en el Barça. Tres d’aquests artistes (Takashi Murakami, Damien Hirst i Francesco Vezzoli) van optar per la segona via.

L’artista italià Francesco Vezzoli s’ha inspirat en Gerard Piqué i en el món clàssic per crear ‘Retrat de Gerard Piqué com l’Apol·lo del Belvedere’. L’autor ha reproduït la cara del central del Barça en un bust de l’escultura de l’‘Apol·lo del Belvedere’, icona de l’escultura romana, a qui ha afegit unes llàgrimes, signe d’identitat de la seva obra. El preu estimat d’aquesta peça és d’entre 38.400 i 51.500 euros.

Leo Messi
, imatge del projecte ‘1in11’, és el protagonista de dues de les creacions. D’una banda, l’aportada per l’artista japonès Takashi Murakami, anomenada ‘Lionel Messi i un univers de flors’ (2014), en què l’argentí apareix envoltat d’unes flors somrients, anomenades ‘Kaikai Kiki’, molt habituals en els treballs d’aquest autor toquita, qualificat com l’Andy Wharhol japonès. El seu estil queda a mig camí entre el pop i el manga i l’ha dut, fins i tot, a ser col·laborador habitual de la marca Louis Vuitton. El preu estimat d’aquesta obra és d’entre 256.000 i 384.000 euros.

D’altra banda, el ‘10’ del Barça és també la font d’inspiració de ‘Preciosa pintura centrífuga de Messi per a One in Eleven’ (2014), signada ni més ni menys que per Damien Hirst, considerat l’artista viu més ben pagat del món. La tècnica emprada en l’elaboració de l’obra, anomenada pintura centrífuga, consisteix a fer voltar el llenç sobre una plataforma giratòria mentre s’hi aboca la pintura. D’aquesta manera es generen unes ràfegues de pintura molt característiques. La cotització estimada d’aquesta peça és d’entre 320.000 i 448.000 euros.

A més de pintures, el catàleg el completen obres artístiques en vidre, de disseny de mobiliari i fotografies que han donat autors de prestigi internacional com Cai Guo Qiang, Dia Azzawi, El Seed, Etel Adnan, Jeff Koons, Jenny Holzer, Luc Tuymans, Manal Al Dowayan, Marc Newson, Richard Serra, Shirin Neshat, Wael Shawky, Yan Pei-Ming i Yousef Ahmad.

Experiències blaugranes exclusives també a subhasta

A més de la pilota del projecte (signada per Murakami i Messi), el dia 12 també se subhastaran dues experiències blaugranes, anomenades així perquè permetran al seu adjudicatari gaudir de moments exclusius del dia a dia del Club.

La primera de les experiències inclou, entre d’altres activitats, un viatje per a dues persones amb el primer equip en un desplaçament de Champions, assitència al partit en seients VIP, una samarreta signada pels jugadors i un tour personalitzat pel Camp Nou i la Ciutat Esportiva.

La segona experiència garanteix l’assitència a un partit de Champions al Camp Nou, amb seient a la llotja VIP, i entre d’altre propostes ofereix una trobada amb Leo Messi i un tour personalitzat pel Camp Nou i la Ciutat Esportiva.

Per escalfar motors per a la subhasta de dijous, el campió del món de freestyle John Farnworth ha estat conviat a fer-se una sessió fotogràfica a la sala on estan exposades les obres, a la seu de Sotheby’s a Londres. El britànic ha desplegat les seves habilitats tècniques davant de les obres inspirades en el Barça en unes instantànies que aconsegueixen una curiosa simbiosi entre l’art del futbol i l’art contemporani.

‘1in11’, una campanya a favor de l’educació

A tot el món estan sense escolaritzar 1 de cada 11 nens en edat de rebre ensenyament primari, és a dir, 58 milions dels 650 milions d’infants que hi ha al planeta. La campanya ‘1 in 11’, presentada el passat mes de gener a Nova York, neix per recaptar fons que se centraran en impulsar programes d'ensenyament a Bangladesh, Indonèsia i el Nepal i la Fundació FC Barcelona aportarà la metodologia ‘FutbolNet’.