Un grup de nois parla amb Thuram

Una trentena de joves, acompanyats del seus monitors, han sigut els protagonistes del col·loqui. GERMÁN PARGA / FCB

Un grupo de niños están sentados junto a Jordi Bellmunt i Lilian Thuram

Lilian Thuram i Jordi Bellmunt, amb els beneficiaris de 'FutbolNet'. GERMÁN PARGA / FCB

Lilian Thuram ha estat aquest dimarts a Barcelona amb els beneficiaris del projecte ‘FutbolNet’ als quals els ha ofert una sessió educativa sobre racisme. El francès els ha explicat les seves experiències personals en aquest àmbit i els ha ajudat a detectar i entendre les bases culturals dels comportaments racistes i discriminatoris als nostres dies.

La sessió s’ha iniciat a les 16.00 hores en una de les sales del Born Centre Cultural i hi han participat una trentena de joves inscrits en el projecte ‘FutbolNet’ a la ciutat de Barcelona que es duu a terme en col·laboració amb l’Ajuntament de Barcelona. La trobada ha estat molt interactiva, ja que, dividits en grups, els joves han fet preguntes a Thuram sobre racisme i discriminació per tal de poder demanar-li consell i intercanviar impressions. Com a representant de la Fundació en aquesta activitat hi ha assistit el patró Jordi Bellmunt.

Aquesta trobada amb Thuram és una proposta educacitva del programa ‘FutbolNet’ que, més enllà de les sessions ordinàries de caràcter esportiu, permet als beneficiaris reforçar l’imaginari de valors que treballen en el projecte, participant en col·loquis i fent visites culturals, entre altres activitats educatives.

Lilian Thuram ha fet la xerrada en qualitat de president de la fundació que duu el seu nom. Sota el lema ‘Educació contra el racisme’, la Fundació Lilian Thuram va ser creada per l’exfutbolista francès l’any 2008 amb l’objectiu de desmuntar els mites que envolten el racisme amb el convenciment que la història ha condicionat i construït els prejudicis racistes dels individus. Aquesta entitat impulsa suports pedagògics i organitza activitats i esdeveniments per donar a conèixer aquests punts de vista entre els joves a través de l'escola i de l'esport.

Thuram ofereix una xerrada sobre racisme als... by fcbarcelona