La campanya ‘Som el que mengem’ de la Fundació FC Barcelona ha sortit al carrer amb motiu de la celebració del ‘Mercat de Mercats’, que té lloc a Barcelona del 17 al 19 d’octubre. Aquesta campanya de foment dels hàbits alimentaris saludables que la Fundació impulsa des de fa tres anys amplia d’aquesta manera el seu espectre de beneficiaris i s’apropa a una de les cites gastronòmiques més emblemàtiques de la ciutat.

Taller per a infants de 4 a 6 anys

A aquesta festa instal·lada a l’Avinguda de la Catedral, ‘Som el que mengem’ hi ha traslladat un taller d’alimentació saludable destinat a infants d’entre 4 i 6 anys en què, per mitjà d’un hort simulat amb plafons imantables, els infants aprenen la diversitat de fruites i verdures i les seves propietats nutricionals.

Per una estona els més menuts es converteixen en agricultors, paradistes i cuiners amb l’objectiu de transmetre’ls que menjar fruita és divertit i que, alhora, poden despertar la seva curiositat pel món de l’alimentació saludable. L’horari d’aquestes activitats durant el cap de setmana és d’11.00 a 20.00 hores.

Cuina amb productes del territori

‘Mercat de Mercats’ està en marxa des del divendres 17 i fins al diumenge 19. Aquesta cita gastronòmica, que enguany ha arribat a la seva cinquena edició, trasllada el millor dels mercats de la ciutat al carrer per reivindicar la qualitat dels seus productes.

La gran protagonista de l’edició d’enguany ha estat la cuina amb productes de territori i hi participaran xefs com Joan Roca, Quique Dacosta, Carles Gaig i Carles Abellan, a més de destacats restaurants de tot Catalunya. Organitzat per l’Institut Municipal de Mercats de l’Ajuntament de Barcelona, en la darrera edició va reunir més de 260.000 visitants.