Unes educadores ofereixen higienitzant de mans a un grup de nens que atén un dels tallers de la campanya

Un grup d’infants participant en un dels tallers d’alimentació saludable de ‘Som el que mengem’. FOTO: GERMÁN PARGA / FCB

La Fundació FC Barcelona, a través de la campanya ‘Som el que mengem’ de promoció dels hàbits de vida saludables, se suma al Dia Mundial del Cor, que se celebra aquest dilluns 29 de setembre.

El Dia Mundial del Cor, impulsat per la World Heart Federation (Federació Mundial del Cor), pretén promoure mesures preventives i concienciar sobre la importància de la lluita contra les malalties cardiovasculars, que provoquen 17,3 milions de morts al món anualment i són la principal causa de mort als països desenvolupats. Es calcula que aquesta xifra pot arribar als 23 milions l’any el 2030.

Segons els experts, gran part d’aquestes morts es poden prevenir modificant factors de risc com per exemple: el tabaquisme, la dieta poc saludable i la falta d’exercici. L’objectiu que es marca l’Organització Mundial de la Salut (OMS) és reduir en un 25% la mortalitat prematura provocada per les malalties cardiovasculars el 2025.

‘Som el que mengem’ és el buc insígnia de la Fundació FC Barcelona en aquesta línia. Aquesta campanya, iniciada ja fa més de tres anys, promou els hàbits alimentaris saludables i la pràctica regular d’esport entre infants i joves, a través de tallers presencials i de campanyes audiovisuals i ‘on-line’. En aquest cas ‘Som el que mengem’ pren com a referència els hàbits alimentaris dels jugadors professionals del FC Barcelona i dels esportistes de la Masia.