Eriksson i Navarro, lesionats, han lluït el llaç per recolzar la causa ‘Som lluitadors contra la sida’ / FOTO: VÍCTOR SALGADO - FCB

La Fundació FC Barcelona ha convertit el partit de bàsquet Barça-UCAM Múrica d’aquest dissabte al Palau en una cita amb missatge social. La setmana entrant se celebren el Dia Mundial Contra la Sida (1 de desembre) i el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat (3 de desembre). Per aquest motiu durant l’enfrontament s’han desplegat diferents accions de visibilitat a favor d’aquestes dues causes.

D’una banda, s’han repartit llaços de color vermell entre els assistents a la llotja del Palau on han estat presents com a convidats diversos representants de la Fundació Lluita Contra la Sida. Aquesta entitat (www.flsida.org) ha impulsat enguany la campanya ‘Som lluitadors contra la Sida’ amb l’objetiu de sensibilitzar sobre aquesta malaltia a través de la xarxa i de diverses accions presencials com la Gala Sida Barcelona que es va celebrar el passat 24 de novembre.

En aquest context, la Fundació també s’ha adherit al manifest “Seguim fent camí en la lluita contra la sida” impulsat per l’Agència de Salut Pública de Catalunya amb l’objectiu de fer èmfasi especial en la importància de continuar impulsant el treball conjunt en l’abordatge d’aquesta infecció.

D’altra banda, en referència al Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, que se celebra cada 3 de desembre, en la prèvia del partit s’ha emès pels videomarcadors del Palau un vídeo produït en col·laboració amb la Fundació Grupo Sifu (www.gruposifu.com) i protagonitzat per Àlex Abrines en el qual el jugador del Barça de bàsquet fa extensiu el lema “Amb la discapacitat tots juguem al mateix equip”.