Neymar Jr i el vicepresident del FC Barcelona, Ramon Cierco, després de la presentació del Projeto Neymar / FOTO: FCB

La samarreta signada pels companys del Barça de Neymar Jr / FOTO: FCB

El FC Barcelona i la Fundació FCB han acompanyat Neymar en l'acte / FOTO: FCB

Neymar ha inaugurat aquest dimarts les noves instal·lacions de l’Instituto Projeto Neymar Jr, l’entitat social que ell i la seva família han impulsat a la localitat brasilera de Praia Grande.

La presentació pública d’aquest nou centre s’ha dut a terme, tot i la intensa pluja, enmig d’una gran expectació amb la presència de més de 100 periodistes acreditats i amb l’assistència de Roberto Mourão, alcalde de la ciutat de Praia Grande. El FC Barcelona ha estat representat pel directiu i vicepresident de la Fundació, Ramon Cierco.

l’Instituto Projeto Neymar Jr és un complex educatiu situat al barri Jardim Glória de la ciutat de Praia Grande, a l’estat brasiler de Sao Paulo, on Neymar va passar bona part de la seva infància. L’objectiu d’aquesta entitat és oferir activitats extraescolars de caràcter educatiu i esportiu als infants més vulnerables de la zona i a les seves famílies per tal de fomentar la inserció social i la participació activa de la comunitat.

‘FutbolNet’ formarà part de l’oferta educativa del centre

El programa ‘FutbolNet’ de foment de valors a través de l’esport estarà inclòs en el ventall de propostes formatives de l’Instituto. Gràcies a l’aliança que aquesta entitat manté amb la Fundació FC Barcelona, aquest projecte tindrà un segon emplaçament al Brasil, ja que des de fa dues temporades el projecte també s’aplica a les faveles de Rio de Janeiro.

L’Instituto Projeto Neymar Jr és una instal·lació amb 8.400 m2 i atendrà uns 2.300 beneficiaris directes d’entre 7 i 14 anys i uns 10.000 d’indirectes. Per als més menuts el centre oferirà activitats de futbol, voleibol, natació, dansa, lectura, escriptura i informàtica, entre d’altres. Per a les famílies proposarà també activitats esportives, a més de cursos d’alfabetització i de reciclatge, conferències de salut i finances, etc.

L’Instituto està desenvolupant un ambiciós i meditat pla d’accions per al qual se seleccionaran els beneficiaris seguint criteris de vulnerabilitat social. Per exemple, hauran de viure en uns barris determinats de Praia Grande, marcats com a prioritaris en el terreny de la intervenció social, hauran d’acreditar una assistència a l’escola d’almenys un 90% de les hores i s’hauran d’inscriure al centre amb un membre de la seva família que es comprometi a participar en les activitats.

Declaracions de Neymar Jr:

“Per a mi és un plaer que la Fundació FCB estigui implicada en aquest projecte social tan personal. M’agrada molt poder ajudar els nens i nenes del barri on vaig créixer. Sé que tothom està esperant aquest projecte des de fa temps”.

“Estic molt content de ser al Barça. El Mundial del 2022 el jugaré vestit del Brasil; d’aquí a aleshores queda molt temps”.

Declaracions de Ramon Cierco:

“Les instal·lacions de l’Instituto Projeto Neymar són formidables i tenen un gran potencial. Creiem que el projecte ‘FutbolNet’ de la Fundació FC Barcelona serà un gran complement educatiu en l’àmplia oferta del centre”.

“Quan el FC Barcelona va fitxar Neymar pensàvem que portàvem un dels millors jugadors del món i el futur millor jugador del món. I efectivament ha estat així. El que ens ha sorprès ha estat la seva implicació social i la seva defensa dels valors, que coincideixen perfectament amb l’esperit de la Fundació FCB. L’acte d’avui exemplifica aquest compromís, aquest esforç i aquesta inversió. La Fundació FCB no pot no sumar-se a aquestes conviccions”.

Declaracions del pare de Neymar Jr:

“Per a la nostra família inaugurar aquest centre és un orgull perquè estem oferint un espai al qual jo no vaig poder portar els meus fills, i amb aquest projecte podem ajudar molta gent. És un projecte de família en què fa dos anys que hi treballem i volem entregar-lo a la comunitat com a regal de Nadal. La gent del barri de Jardim Glória té moltes ganes de participar a les activitats, que començaran a partir del gener”.