Imatge de la campanya amb uns nens abraçats

Imatge de la campanya

Coincidint amb el vintè aniversari de la Fundació FC Barcelona es llança una nova campanya de visibilitat que, sota l’eslògan ‘El Barça arriba a totohom’, té l’objectiu de donar a conèixer la seva tasca social entre els socis del FC Barcelona i posar en valor els seus projectes. La campanya consta de dos espots i sis creativitats gràfiques. Aquestes peces destaquen la missió dels projectes de la Fundació, és a a dir, la transmissió de valors a través de l’esport i els seus efectes positius entre els més joves.

Campanya 'El Barça arriba a tothom' (I... por fcbarcelona

Campanya 'El Barça arriba a tothom' (II... por fcbarcelona

Ampli ventall de programes i aliances

Durant els últims temps la Fundació ha acumulat una nodrida llista de projectes propis i d’aliances internacionals. ‘FutbolNet’, ‘Barçakids’ i ‘Som el que mengem’ són els principals programes de foment de valors (respecte, esforç, treball en equip, humilitat i ambició) i hàbits saludables. La tasca social es completa amb aliances estratègiques amb l’Unicef, la Bill & Melinda Gates Foundation, el Comitè Olímpic Internacional (COI), el Banc Interamericà de Desenvolupament (BID), la Fundació Pies Descalzos, la Fundació Leo Messi, l’Instituto Projeto Neymar Jr i la Fundació Rafa Márquez. A les quals cal afegir dues recents incorporacions, Scholas i la Fundació Johan Cruyff. I on també destaquen les enteses amb Reach Out To Asia (ROTA) i les fundacions d’Edmílson i Thuram.

Reforç a l’entesa amb l’Unicef

Cada any el Club, a través de la Fundació, dóna 1,5 milions d’euros a l’Unicef per a l’execució conjunta de projectes solidaris. En l’actualitat s’estan duent a terme a la Xina, al Brasil, a Ghana i a Sud-àfrica i estan basats en el foment de l’educació a través de l’esport.

Enguany aquesta aliança s’ha reforçat amb la campanya ‘1in11’, que ha aconseguit recaptar més de 3 milions d’euros que aniran destinats directament a l’Unicef per desenvolupar projectes de foment de l’educació a Bangla Desh, a Indonèsia i al Nepal. Per tant, aquesta temporada el Barça aporta 4,5 milions d’euros a aquesta entitat de les Nacions Unides.

Discover the FCB Foundation social projects por fcbarcelona

Augment de beneficiaris, d’abast geogràfic i de pressupost

En els últims anys la Fundació ha experimentat un gran increment quant a xifres absolutes. En l’actualitat els projectes de la Fundació FCB compten amb més de 400.000 beneficiaris (infants i joves principalment), a més de 40 països de tot el món (Europa, Àfrica, Amèrica i Àsia). D’altra banda, l’arrelament dels projectes a Catalunya s’ha reforçat molt notablement en els últims anys. La Fundació porta aquests projectes a més de 70 localitats catalanes.

Pel que fa a l’evolució pressupostària, la Fundació també està en augment constant. La temporada 2008/09 va comptar amb 5,5 milions d’euros de pressupost i la previsió per a la temporada 2014/15 és de 10 milions. Des del 2006 el Club aporta fins a un 0,7% dels seus ingressos ordinaris a la Fundació. I des del 2010 tots els esportistes i staff dels equips professionals aporten el 0,5% del seu sou per a projectes socials.

L’emblema a la samarreta de les seccions

Aquest nou impuls a la comunicació de la Fundació es completa amb la recent incorporació de l’emblema d’aquesta entitat a les samarretes dels primers equips professionals de les seccions. Una decisió pionera que va ser aprovada per la Junta Directiva al mes de febrer passat i que amplia notablement la visibilitat de la Fundació a casa nostra i arreu.

L'emblema de la Fundació FCB a la samarreta de... por fcbarcelona