D'esquerra a dreta, Josep Maria Bartomeu, Takashi Murakami, Anthony Lake i Essa Al Mannai / FOTO: FCB

La Fundació FC Barcelona, l’Unicef i l’ONG Reach Out To Asia (ROTA) van presentar a Nova York aquest divendres al vespre la campanya ‘1 in 11’ (‘1 de cada 11’) amb l’objectiu d’oferir oportunitats educatives als nens vulnerables de Bangla Desh, Indonèsia i el Nepal.

L’acte es va celebrar a la seu central de l’Unicef a Nova York i va comptar amb la presència del president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, i dels directius Ramon Pont i Ramon Cierco, vicepresidents de la Fundació FC Barcelona. Els van acompanyar Anthony Lake, director executiu de l’Unicef, i Essa Al Mannai, director executiu de ROTA.

A tot el món estan sense escolaritzar 1 de cada 11 nens en edat de rebre ensenyament primari, és a dir, 58 milions dels 650 milions d’infants que hi ha al món. La majoria d’ells consten entre els més desafavorits i vulnerables: nens que viuen en zones en conflicte, nens amb pobresa extrema, nens amb discapacitats i nens de comunitats indígenes. A més, en moltes escoles la programació esportiva no existeix, tot i que els estudis han mostrat que incloure els esports en els plans educatius pot propiciar que els infants assisteixin i continuïn a l’escola, i alhora condueix a millorar-ne la salut física i les qualificacions.

Subhasta d’art per recaptar fons

La campanya ‘1 in 11’ neix per recaptar fons a través de donacions individuals per mitjà del web www.1in11.org i una gran subhasta d’art a càrrec de l’empresa londinenca Sotheby’s que tindrà lloc el dijous 12 de febrer a Londres. A aquesta subhasta s’hi presentaran obres donades per reconeguts artistes del panorama internacional com Takashi Murakami, Damien Hirst, Jeff Koons, Richard Serra i Shirin Neshat. Hirst i Murakami han creat obres encarregades especialment per a l’ocasió que representen Leo Messi, jugador del FC Barcelona, ambaixador de bona voluntat de l’Unicef i president de la Fundació Leo Messi. Murakami, a més, ha dissenyat el logotip de campanya.

Leo Messi i la campiona internacional de tennis i ambaixadora de bona voluntat de l’Unicef, Serena Williams, han ofert la seva imatge i les seves habilitats per a aquest projecte.

El Barça també aportarà la metodologia ‘FutbolNet’

Els fons recaptats per la campanya ‘1 in 11’ es destinaran a programes d’ensenyament a Bangladesh, Indonèsia i el Nepal, i la Fundació FC Barcelona hi aportarà la metodologia ‘FutbolNet’, una contrastada eina educativa que fomenta els valors i la cohesió social a través de l’esport i que ja s’aplica a més de 40 països del món.

A Indonèsia, la campanya donarà suport a escoles en sis districtes per fer accessible l’educació entre nens amb discapacitats. Al Nepal, l’Unicef ha treballat amb el govern local per identificar deu districtes prioritaris que oferiran programes esportius per a joves fins a l’escola secundària, orientats especialment a superar les barreres socials per a infants amb discapacitats i incloure’ls a l'escola. A Bangla Desh, el focus de la campanya se centrarà a arribar als nens que no estan escolaritzats.

La Fundació FC Barcelona, fundada el 1994, treballa sota la missió de fomentar valors a través de l’esport entre els infants i joves. En l’actualitat compta amb més de 400.000 beneficiaris a tot el món. L’Unicef promou els drets i el benestar dels infants i treballa en 190 països i territoris per traduir el seu compromís en acció pràctica. I ROTA és una organització no governamental dins del marc de Qatar Foundation que té com a objectiu desenvolupar el potencial humà a l’Àsia mitjançant l’educació i la investigació.

Declaracions de Josep Maria Bartomeu: "A través de la Fundació del FC Barcelona som capaços de posar tota la força del Barça al servei de les persones més necessitades, especialment dels nens. Les eines que utilitzem per això són l’esport i la metodologia FutbolNet, que incorpora la nostra visió única del futbol així com els valors de la Masia, el nostre centre d’excel"lència esportiva reconegut a tot el món i del que ens sentim molt orgullosos. A la Masia formem, eduquem i ensenyem valors i aquests valors són els que també s’incorporen als nostres programes de Futbolnet, que actualment arriben a més de 100.000 nens de 46 països d’ arreu del mon i que també constituiran una de les pedres angulars dels programes 1 in 11 a Bangladesh, Nepal i Indonesia. D’aquesta manera: els valors de la Masia van més enllà de l’esport i arriben a nens de tot el món".

Declaracions d’Anthony Lake: “Tots els nens tenen dret a aprendre, a jugar i a créixer, i la campanya ‘1 in 11’ ajudarà més nens a aconseguir-ho. Ens complau col·laborar amb el FC Barcelona i ROTA per portar més nens a les aules i millorar la qualitat de l’ensenyament que reben allà”.

Declaracions de Takashi Murakami: “Em complau molt poder donar suport a la campanya ‘1 in 11’ donant les meves obres d’art a la subhasta i dissenyant el logotip de la campanya global. Sé que els diners recaptats per la campanya són per ajudar una part dels nens més marginats i vulnerables de tot el món”.

Declaracions de Essa Al Mannai: “ROTA se sent molt honrada de prendre part en la campanya ‘1 in 1’ juntament amb l’Unicef i la Fundació FC Barcelona. Aquesta campanya fomentarà la visió de ROTA d’un món en què tots els joves tinguin accés a l’ensenyament i l’entrenament que necessiten per realitzar el seu potencial complet i forjar el desenvolupament de les seves comunitats”.

La Fundació FC Barcelona, l’Unicef i Reach Out... per fcbarcelona