Imatge gràfca de la campanya amb uns dibuixos de diversos jugadors del primer equip vestits de guerrers.

Imatge gràfica de la campanya 'Guerrers'.

Al maig del 2013, el Consell de la Comunicació de Mèxic i la Fundació FC Barcelona van signar un conveni de col·laboració amb l'objectiu de fomentar la lectura entre els nens i els joves mexicans. Per impulsar-ho es va desenvolupar la campanya ‘Guerrers’, que forma part del projecte "Diverteix-te Llegint" i que el mes de juny passat va rebre tres importants reconeixements.

La campanya compta amb la participació de diversos jugadors del FC Barcelona que conviden els seus seguidors a llegir 20 minuts al dia i d'aquesta manera fomentar l'hàbit de la lectura a Mèxic. Els jugadors que van participar-hi, a través d’unes animacions, són: Iniesta, Xavi, Piqué, Messi i Puyol.

Premis a Barcelona i Madrid

‘Guerrers’ va rebre dos premis a la gala del Publifestival (Festival Internacional de Publicitat Social), celebrada a Barcelona el 5 de juny passat. Van ser el de millor disseny en peça gràfica exterior i el de millor projecte o acció cultural.

El 26 de juny va ser reconeguda al Festival de Comunicació Infantil ‘El Chupete’, celebrat a Madrid, en la categoria de Millor Producció. ‘El Chupete’ és un festival independent que premia anunciants, agències de publicitat i productores per invertir el seu esforç a comunicar al públic infantil a través de treballs creatius i amb valors.

Guardó també a Mèxic

A l’altra banda de l’Atlàntic, l'Associació Mexicana de Comunicadors Organitzacionals (AMCO) va lliurar al Consell de la Comunicació Mexicà el reconeixement al Mèrit en la categoria d'Esdeveniments Especials per la signatura del conveni amb el FC Barcelona.

Durant els últims mesos ‘Diverteix-te Llegint’ ha aconseguit arribar a milions de nens i joves convertint la lectura en quelcom lúdic i aconseguint així que sigui un hàbit que acompanyi els joves durant la resta de les seves vides. Les xarxes socials han ajudat molt a difondre la iniciativa, ja que Mèxic és el segon país al món amb més seguidors al Facebook del FC Barcelona, amb gairebé 4,5 milions de fans, i el Districte Federal és la segona ciutat, amb més de 800.000 seguidors.