Leo Messi i Serena Williams, amb la campanya # 1in11

La campanya ‘1 in 11’, presentada pel president Josep Maria Bartomeu aquest divendres a Nova York, ha tingut també el seu espai aquest diumenge al Camp Nou en el marc del partit FC Barcelona - Atlètic de Madrid.

En la prèvia del partit els jugadors del primer equip i un grup d’infants s’han fet una fotografia amb un faldó promocional del projecte. Posteriorment, durant la mitja part de l’enfrontament s’ha estrenat el vídeo oficial d’‘1 in 11’, protagonitzat per Leo Messi i Serena Williams, en què els dos esportistes fan una crida per sumar-se a aquest projecte que vol millorar l’accés a l’educació dels infants de Bangla Desh, Indonèsia i el Nepal. Aquest vídeo ha estat emès també en exclusiva pel canal Bein Sports durant la mitja part de la retransmissió del partit, i ha aportat així una difusió global a la iniciativa.

Fons d’una subhasta d’art i de donacions individuals

La campanya ‘1 in 11’ neix per recaptar fons a través de donacions individuals a través del web www.1in11.org i una gran subhasta d'art a càrrec de l’empresa londinenca Sotheby's, que tindrà lloc el dijous 12 de febrer a Londres. A aquesta subhasta s’hi presentaran obres donades per reconeguts artistes del panorama internacional com Takashi Murakami, Damien Hirst, Jeff Koons, Richard Serra i Shirin Neshat. Hirst i Murakami han creat obres encarregades especialment per a l’ocasió que representen Leo Messi, jugador del FC Barcelona, ambaixador de bona voluntat de l’Unicef i president de la Fundació Leo Messi.

Messi i la campiona internacional de tennis i ambaixadora de bona voluntat de l’Unicef, Serena Williams, han ofert la seva imatge i les seves habilitats per a aquest projecte. Ambdós esportistes, a més de col·laborar en el vídeo oficial de la campanya, han participat en l’anomenat repte dels ‘Keep Ups’ (‘Tocs de Pilota’) en què desafien els seus seguidors a mantenir una pilota en l’aire durant almenys 11 rebots. En aquest repte Messi i Williams conviden els seus seguidors a unir-se i donar a la campanya i a compartir els seus propis ‘Keep Ups’ a través de les xarxes socials (#1in11) i a www.1in11.org.