Un grup d'infants asseguts en una petita graderia observen els parlaments dels representants institucionals.

Jordi Cardoner amb els representants institucionals i els infants, durant la inauguració. FOTO: GERMÁN PARGA / FCB

Espacio con dos videoconsolas y un televisor.

Zona amb les vídeoconsoles i el televisor. FOTO: GERMÁN PARGA / FCB

Zona de l'espai amb una porteria sobre un fragment de gespa artificial.

L'espai té ambientació Barça al complet. FOTO: GERMÁN PARGA / FCB

Aquest dilluns s’ha inaugurat la nova àrea lúdica Barça de l’Hospital Maternoinfantil Vall Hebron en un acte on han participat Jordi Cardoner, vicepresident del FC Barcelona, Ramon Pont, vicepresident primer de la Fundació FC Barcelona, el Dr. Vicenç Martínez Ibáñez, gerent de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, i Florencia Parisi, directora de la Fundació Leo Messi. Els han acompanyat una desena d’infants ingressats a l’hospital que han estat els primers a estrenar aquest nou espai.

Es tracta d’una sala de 45 m2 situada al vestíbul de l’àrea maternoinfantil d’aquest centre sanitari que ha estat adequada com a espai lúdic per la Fundació FC Barcelona i la Fundació Messi amb la col·laboració de l’Hospital Vall d’Hebron i la Fundació Ànima. L’espai té ambientació Barça i els detalls estan cuidats al màxim. A les parets de l’entrada hi ha uns murals creats pels mateixos autors dels grafits del túnel de vestidors del Camp Nou, que traslladen la ment a aquest emblemàtic espai de l’Estadi. A continuació, un cartell informa de l’accés al ‘Terreny de Joc’. En aquesta zona s’hi troba una petita graderia i just davant una catifa amb gespa artificial i una porteria perquè els infants puguin jugar amb la pilota. Un vinil de l’interior del Camp Nou ambienta adequadament l’estança. Completen l’oferta lúdica dues videoconsoles i un gran televisor. Els infants ingressats a l’hospital podran accedir a aquesta sala sempre que ho desitgin i de manera gratuïta.

Reforç de l'oferta lúdica del centre

Amb aquesta inciativa es reforça l’oferta lúdica de la Vall d’Hebron amb una àrea exclusivament Barça amb l’objectiu que els infants que estan passant per moments delicats de salut puguin tenir un nou espai d’esbarjo i divertiment que els ajudi a millorar el seu estat d’ànim i la seva qualitat de vida.

Segons ha comentat Jordi Cardoner, “el Barça no només és futbol, és sentiment i emoció. I volem que en aquest nou espai d’això també es pugui gaudir. És l’espai Barça més terapèutic del món. Els professionals de la medicina ens comenten que iniciatives com aquesta són la millor medicina per als infants que estan ingressats als hospitals. Esperem que tots els que entrin en aquesta zona Barça en surtin amb un somriure”.

Per la seva banda Ramon Pont ha volgut destacar el paper de la Fundació del crack argentí. “Des de la Fundació FC Barcelona col·laborem molt estretament amb la Fundació Leo Messi i aquest projecte n’és un exemple més. És un privilegi haver-lo posat en marxa i demostra una sensibilitat humana impressionant per part de la família Messi”, ha assegurat.

El Dr. Vicenç Martínez Ibáñez també ha valorat molt positivament la iniciativa.“El ‘Més que un Club’ pel qual és conegut el Barça també és això [nou espai lúdic]. Estem donant un exemple amb aquestes accions. El treball diari dels professionals de l’hospital implica una donació de cara als malalts, una tasca que es veurà reforçada amb aquesta altra donació de la Fundació FC Barcelona i la Fundació Leo Messi”.

Inauguració zona Barça a l'Hospital Vall d'Hebrón por fcbarcelona