Un grup d'educadors a l'aire lliure fan una rotllana

Sessió formativa de 'FutbolNet' amb educadors a Taquaritinga. FOTO: FUNDACIÓ EDMÍLSON

El projecte ‘FutbolNet’ de la Fundació FC Barcelona incrementa la seva presència al Brasil. Aquesta metodologia ja s’aplica amb èxit a les faveles de Rio de Janeiro i a la localitat de Praia Grande, on es troba l’Instituto Projeto Neymar Jr. A partir d’aquesta setmana el programa té una nova seu, Taquaritinga, la localitat natal d’Edmílson, on es troben les instal·lacions de la seva Fundació.

‘FutbolNet’ s’ha traslladat a aquesta zona del Brasil fruit de l’acord establert entre la Fundació FC Barcelona i la Fundació Edmílson. A finals d’abril es van dur a terme els seminaris formatius per a monitors i educadors. Unes sessions on, a més de tècnics de la Fundació FC Barcelona, també hi va participar José Edmílson, molt interessat en la incorporació del projecte a la seva entitat. Una quarantena de professionals de l’educació i l’esport van participar en aquestes jornades formatives. Ells són els responsables de liderar i tutelar les sessions que setmanalment atenen 300 infants que pertanyen a aquesta entitat social.

Edmílson, implicat en els projectes socials de la Fundació FCB

En els últims temps, el jugador brasiler ha participat en diversos projectes de la Fundació FC Barcelona. D’una banda, el mes d’octubre passat va ser el padrí del projecte ‘FutbolNet’ a la favela de Maré de Rio de Janeiro. Va participar en el primer Festival d’aquest projecte dut a terme en aquesta comunitat i va encoratjar els participants locals a continuar aplicant els valors que es deriven de la pràctica del futbol.

D’altra banda, Edmílson va representar el FC Barcelona en la subhasta solidària del projecte ‘1 in 11’ que va tenir lloc el mes de febrer a la seu de Sotheby’s, a Londres, en què es van recaptar més de tres milions d’euros per a programes educatius destinats als infants de Bangla Desh, el Nepal i Indonèsia.

El diàleg, la clau

Durant les sessions formatives Edmílson va recordar als educadors que "el futbol és una eina que es pot utilitzar en la construcció d'un bon ciutadà". L'exblaugrana va fer extensiu als professionals que "aquest projecte facilita que els nens i les nenes es converteixin en adults que saben resoldre els seus problemes quotidians sobre la base del diàleg, i sense imposar la seva opinió per la força”.