Les autoritats, amb els autors del llibre i de l’exposició fotogràfica, al Born Centre Cultural / GERMÁN PARGA-FCB

El projecte ‘FutbolNet’ de transmissió de valors a través del futbol trasllada la seva estela d’èxit més enllà dels camps esportius. Aquest projecte, impulsat per la Fundació FC Barcelona, arriba des d’avui al Born Centre Cultural en forma d’exposició fotogràfica i al món editorial en forma de llibre. Aquestes noves iniciatives compten amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, la Universitat de Barcelona i l’Obra Social “la Caixa”.

Josep Maria Bartomeu, president del FC Barcelona, i Xavier Trias, alcalde de Barcelona, han presentat aquests dos nous projectes en un acte celebrat aquest dimarts a la Sala Moragas del Born Centre Cultural. Els han acompanyat, entre d’altres, la Dra. Lourdes Cirlot, vicerectora de Relacions Institucionals i Cultura de la Universitat de Barcelona, Francesc Xavier Bertolín, director de l'Àrea d'Acció Comercial i Educativa de la Fundació Bancària “la Caixa”, i Alexia Putellas, jugadora de l’equip femení de futbol del FCB.

Projecte editorial que radiografia ‘FutbolNet’

El llibre ‘El Barça arriba a tothom’ recull l’essència de la metodologia ‘FutbolNet’ que la Fundació FC Barcelona impulsa des de l’any 2011 i que avui en dia arriba a més de 100.000 infants. Amb fotografies de Tino Soriano i textos de Jordi Rovira, el volum repassa les experiències de nois i noies de Catalunya, Oman, el Senegal i el Brasil que participen en aquest projecte extraescolar de foment de valors.

El llibre posa de manifest què signifiquen els valors per a aquests infants i com el projecte ‘FutbolNet’ els ha ajudat a treballar-los per fer-los indispensables en el seu dia a dia. Soriano i Rovira han sintetitzat amb encert les claus que fan d’aquest projecte social un veritable fenomen internacional que va encetar-se a Catalunya però que ja s’ha estès a uns quaranta països de llocs tan dispars com l’Amèrica Llatina, l’Àfrica i l’Orient Mitjà.

El volum, que consta de 148 pàgines i està prologat per Bartomeu i Trias, està concebut com a llibre-obsequi i s’utilitzarà per donar a conèixer la filosofia i els resultats aconseguits pel programa ‘FutbolNet’ durant els últims anys.

Exposició fotogràfica al Born Centre Cultural

Com a complement del llibre, els mateixos autors de les fotografies i dels textos han creat l’exposició ‘FutbolNet: valors a través del futbol’, que des d’aquest dimarts 10 de març i fins al proper diumenge 12 d’abril es podrà visitar gratuïtament a l’Espai Dalmau del Born Centre Cultural.

L’exposició consta de 87 fotografies acompanyades de textos i, com el llibre, està dividida en tres grans parts. Primerament una en què s’explica la vàlua del futbol com a eina social. Una segona que s’endinsa en els detalls pedagògics del projecte. I una tercera en què els beneficiaris del projecte es converteixen en els protagonistes i que ens permet conèixer la seva relació amb els valors i el context social en què creixen.

‘FutbolNet’: un projecte social de llarg recorregut

'FutbolNet' és una metodologia pedagògica que pretén educar els infants i joves a través del foment dels valors positius que es deriven de la pràctica esportiva, concretament del futbol.

El projecte fa incidència en 5 valors, marcats com a essencials per al desenvolupament personal, que es debaten abans, durant i després del joc. Aquests valors són: Esforç, Respecte, Treball en Equip, Humilitat i Ambició. Durant les sessions es desenvolupen jocs esportius al voltant de cadascun d'aquests conceptes i a més es juga una lligueta en què no sempre resulta guanyador l'equip que marca més gols, sinó el que millor ha aplicat les normes basades en cada valor.

Declaracions del president Josep Maria Bartomeu:

“Avui és un dia especial perquè presentem un treball excel·lent. El futbol utilitza un llenguatge únic que s’escriu amb la pilota i que es converteix en una eina poderosa. Amb aquesta eina arribem als joves. El futbol no entén de classes socials, ni de gèneres, ni de races. Amb el ‘FutbolNet’ els infants gaudeixen d’una formació extra. Uns infants als quals, segons explica el llibre, ‘FutbolNet’ els ha fet millors persones. Encoratjo a tothom que s’acosti a aquesta metodologia”.

Declaracions de l’alcalde Xavier Trias:

“Des de l’Ajuntament de Barcelona estem en total sintonia amb aquest projecte i en la manera de veure l’esport com a element d’integració als barris. El futbol no només és espectacle, sinó una eina de foment de valors i hàbits saludables. ‘FutbolNet’ introdueix la reflexió i el diàleg, i això afavoreix la inclusió social i la prevenció contre possibles situacions de discriminació social. Amb ‘FutbolNet’ es fa una tasca social molt important. És un projecte d’èxit i una inversió de futur”.

Declaracions de Lourdes Cirlot:

"FutbolNet significa tant perquè és un projecte que genera comunicació amb els pares, les famílies i la comunitat que envolta els seus beneficiaris, i això és molt positiu”.

‘FutbolNet’ estrena llibre i exposició... by fcbarcelona