Un grup d'infants atenen a la guia de la visita que sosté uns espàrrecs a la mà

Els infants atenen les explicacions de Pilar Gomà, guia durant la visita. FOTO: GERMÁN PARGA / FCB

Dins de la campanya ‘Som el que mengem’ de foment dels hàbits alimentaris saludables, la Fundació FC Barcelona i Mercats de Barcelona conviden a les escoles de primària a conèixer com és un mercat, quins productes s’hi venen i la importància que tenen a la nostra dieta.

Es tracta de l’activitat ‘Mengem sa, mengem de mercat’ que té com a objectiu que els infants coneguin els valors de comprar sa, fresc i de qualitat, descobrint, alhora, l’espai del mercat i allò que el caracteritza i el diferencia d’altres formes de comerç.

Uns 5.000 joves passaran per aquest taller

‘Mengem sa, mengem de mercat’, que compta amb Sergi Busquets com a imatge del projecte, ofereix a les escoles des del setembre passat visites gratuïtes que es poden reservar a través del web www.menjodemercat.cat. A través d’aquesta plataforma els mestres disposen de material pedagògic adaptat als diferents cicles de Primària i d’ESO per treballar amb anterioritat a la visita, com ara l’elaboració d’un menú a base de productes frescos de mercat i l’aplicació del consum sostenible i ecològic amb productes frescos i de temporada.

Fins al desembre estan inscrites per fer aquesta activitat 30 escoles barcelonines i es preveu que fins al juny passin pels mercats uns 5.000 joves.

En una de les visites recents, els alumnes de segon de primària de l’Escola Mare del Diví Pastor van gaudir d’un matí al Mercat de la Concepció de Barcelona. Guiats per Pilar Gomà, gerent de l’Associació de Comerciants del Mercat de la Concepció, els infants van descobrir els diferents tipus de bolets que ofereix la tardor, la forma que tenen herbes aromàtiques com l’alfàbrega, el romaní o la fulla de mostassa o les principals hortalisses que estan de temporada en aquesta època de l’any. Tant els mestres acompanyants com els infants van valorar molt positivament la iniciativa.