Un grup de nens corren en estampida sobre un camp de gespa.

Els beneficiaris de 'FutbolNet' a Puigcerdà. FOTO: FC BARCELONA

Aquest estiu el projecte ‘FutbolNet’ de la Fundació FC Barcelona no ha tancat del tot per vacances. A la majoria de localitats catalanes on s’ha aplicat durant el curs escolar el programa s’ha pres un merescut respir, però a Puigcerdà aquesta metodologia de foment de valors ha estat una de les protagonistes de l’estiu.

En aquesta localitat de la Cerdanya ‘FutbolNet’ s’ha aplicat en els mesos de juliol i agost durant tres dies a la setmana (dilluns, dimarts i dimecres), de 10 a 13 hores, i la demanda de participació ha estat notable. S’hi han inscrit 35 nois i noies d’entre 10 i 16 anys, que han estat coordinats per un equip educatiu format per tres educadors. La Fundació ha impulsat aquesta edició estiuenca, pionera en aquest projecte, a causa de la bona acollida de la iniciativa tant per part dels joves de la ciutat com des de l’àmbit institucional. I ho ha fet gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Puigcerdà i la Diputació de Girona.

‘FutbolNet’ s’ha posat en pràctica a les pistes esportives de l’Institut Pere Borrell i en altres instal·lacions de la ciutat cedides per l’Àrea de Joventut de l’Ajuntament de Puigcerdà.

L’acceptació de la proposta per part dels joves ha estat engrescadora, no només per l’interès que desperta aquesta nova manera de jugar a futbol sinó també perquè han pogut gaudir d’altres activitats lúdiques, més enllà del projecte. Per exemple, van visitar el Camp Nou Experience, que els va permetre conèixer en profunditat les instal·lacions i els trofeus del Club. I, com a tancament d’edició, el proper diumenge 31 d’agost se celebrarà una festa final en què tots els beneficiaris i les seves famílies podran participar en diverses activitats populars programades per a l’ocasió.

‘FutbolNet’, futbol i valors

‘FutbolNet’ és una metodologia pedagògica que pretén educar els infants i els joves a través del foment dels valors positius que es deriven de la pràctica esportiva, concretament del futbol.

El projecte fa incidència en cinc valors, marcats com a essencials per al desenvolupament personal, que es debaten abans, durant i després del joc. Aquests valors són: Esforç, Respecte, Treball en Equip, Humilitat i Ambició. Durant les sessions es desenvolupen jocs esportius al voltant de cada un d’aquests conceptes i, a més, es juga una lligueta en la qual no sempre resulta guanyador l’equip que marca més gols, sinó el que millor ha aplicat les normes basades en cada valor.