Un grup d’alumnes de primària atén les explicacions d'una de les professores.

Un grup d’alumnes de primària durant una de les visites al Mercat de la Concepció. GERMÁN PARGA / FCB

El programa educatiu “Mengem sa, mengem de mercat”, que desenvolupen conjuntament Mercats de Barcelona i la Fundació FC Barcelona, ha comptat aquest curs escolar amb la participació de 68 escoles i 3.532 alumnes. La finalitat del programa és transmetre als alumnes de primària i d’ESO aquest concepte de comerç com a servei de proximitat, qualitat i salut, afegint la difusió dels avantatges de la pràctica de l’esport com a factor essencial per mantenir una vida saludable.

Més de 60 escoles implicades

L’acord de col·laboració entre l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB) i la Fundació FC Barcelona es va posar en marxa a principis de l’estiu passat. La incorporació de la Fundació al programa de Mercats de Barcelona ha estat molt ben acollida per les escoles i pels alumnes. De les 68 escoles que hi han pres part, 62 són centres educatius de la ciutat de Barcelona i 6 d’altres municipis.

Tenint en compte els 422 centres escolars de Barcelona d’educació primària i secundària, la participació ha estat del 16% del total d’escoles. Al llarg del curs s’han visitat un total de 29 mercats per part de 160 grups d’alumnes de diferents centres. Els mercats més visitats han estat: Concepció, Guineueta, Llibertat, Abaceria, Sant Antoni i Santa Caterina.

Amb la imatge de Sergio Busquets

Aquesta activitat s’emmarca dins del projecte ‘Som el que mengem’ de la Fundació FCB i ha comptat amb la implicació de Sergio Busquets, que ha cedit la seva imatge per a la campanya gràfica que s’ha pogut veure durant tot el curs als mercats de Barcelona.