Nacho, sobre la pista del Palau, amb Santi Millán / VÍCTOR SALGADO-FCB

Nacho, a la banqueta del Barça / VÍCTOR SALGADO-FCB

En Nacho Muñoz va debutar aquest dijous amb el Barça de bàsquet coincidint amb el partit FCB - Río Natura Monbus al Palau Blaugrana. Com ja es va anunciar fa unes setmanes en la seva presentació, aquest infant de cinc anys és el nou jugador de l’equip, un fitxatge molt especial que servirà per donar a conèixer la seva malaltia, la síndrome de Dent, una patologia rara de la qual existeixen 40 casos detectats a l’estat espanyol.

Abans de l’inici del partit l’‘speaker’ del Palau va citar el nom del Nacho en l’alineació oficial, un enfrontament que la nova incorporació va presenciar des de la banqueta, amb una equipació que duia el número ‘40’ a l’esquena. En un dels descansos en Nacho, acompanyat del seu ‘representant’, l’actor Santi Millán, va trepitjar la pista del Palau. Allà l’‘speaker’ els va fer una petita entrevista i va comunicar als espectadors el motiu del seu fitxatge.

Tret de sortida a la donació dels jugadors

L’objectiu d’aquestes accions és sensibilitzar els aficionats sobre la malaltia de Dent, fer veure la importància que té la investigació per trobar-ne una cura i servir d’altaveu de l’associació ASDENT, entitat impulsada per l’Eva Giménez, mare del Nacho, i la seva família.

Per ajudar a finançar la recerca científica d’aquesta patologia, els jugadors de la plantilla de bàsquet van acordar donar 50 euros per cada assistència que ofereixin en els quatre últims partits de la fase regular de la Lliga Endesa disputats al Palau. El que es va jugar ahir va ser el primer d’aquests enfrontaments i fins ara ja s’han acumulat 20 assistències.

Nacho debuta con el equipo de básquet en el Palau por fcbarcelona

Què és la malaltia de Dent?

És una malaltia genètica lligada al cromosoma X, molt rara. Afecta exclusivament el ronyó, produint pèrdues de substàncies com proteïnes, calci, fòsfor, glucosa i pot arribar a danyar fins a la fallada renal crònica.

És una de les 7.000 malalties rares que es coneixen i a l’estat espanyol s’hi han detectat 40 casos. El Nacho és un d’ells. Va ser descrita per primera vegada pels doctors Dent i Friedman l’any 1964 i actualment no existeix un tractament definitiu ni cap règim formalment acceptat per pal·liar-la.

Més informació a: www.asdent.es