Més d'un centenar de nois i noies asseguts a l'escala principal del Liceu,

Els joves de 'FutbolNet' a l'escala principal del Liceu. FOTO: GERMÁN PARGA / FCB

El projecte ‘FutbolNet’ és més que un projecte de foment de valors. De fet, diversos cops per temporada es deixen per un dia de banda els partits de futbol i la rutina habitual del projecte i es proposa als participants alguna activitat cultural. L’última va ser aquest dilluns, una visita al Gran Teatre del Liceu.

Més d’un centenar de beneficiaris de ‘FutbolNet’ van visitar les instal·lacions d’aquesta casa de l’òpera. Tots ells, procedents dels quatre barris de Barcelona on s’aplica el projecte (el Besòs i Maresme, Nou Barris, Sant Andreu i el Raval). La ruta guiada per l’edifici els va dur a asseure’s a la platea, van passejar pel saló dels miralls i finalment van veure un audiovisual al Foyer del teatre. L’objectiu de l’activitat va ser introduir-los al món de l’òpera, donant-los a conèixer la tasca dels professionals que hi treballen (directors d’escena, escenògrafs, perruquers, regidors, etc.) i oferir-los una visió general de la història de la institució i de les vicissituds per les quals ha passat l’edifici durant anys.

Per a la Marta Piqué, educadora del projecte, aquest tipus de sortides enriqueixen ‘FutbolNet’ “amb propostes culturals”, suposen un canvi en les dinàmiques i permeten als joves “compartir experiències noves amb els seus companys i les seves famílies”. A la Lorena, una de les beneficiàries del projecte, li va cridar l’atenció la magnitud de l’edifici: “M’han sorprès les dimensions, no me l’esperava així de gran”, va assegurar durant el ‘tour’. Descobrir professions que no coneixien relacionades amb aquest terreny artístic va ser un altre dels al·licients que va destacar l’Alejandro, un dels participants. “Hem après que porta molta feina fer una òpera”, va sentenciar.