Cardoner, Pont i representants de les institucions durant la signatura del manifest a la Llotja de l’Estadi. FOTO: GERMÁN PARGA / FCB

El conseller Santi Vila fa el seu discurs inaugural davant una sala plena de gent

Taula rodona celebrada a la Sala París. GERMÁN PARGA / FCB

Aquest dijous s’ha rubricat el compromís del FC Barcelona en la lluita contra l’homofòbia en un acte celebrat a la Llotja del Camp Nou, en què el vicepresident Jordi Cardoner i el directiu Ramon Pont han signat un manifest per mitjà del qual el FC Barcelona es compromet a promoure la diversitat i a assegurar la difusió de missatges positius sobre la tolerància, el respecte i la dignitat, incloent-hi l’orientació sexual.

El FC Barcelona també a donarà suport a la inclusió a la Llei 19/2007, de l’11 de juliol, contra la violència, el racisme, la xenofòbia i la intolerància a l’esport, la lluita contra l’homofòbia i la discriminació de qualsevol índole en l’àmbit esportiu.

Cardoner i Pont han signat el document en presència del Conseller Santi Vila, acompanyats per Marina Geli, Albert Oliva, Miguel Ángel Aguilar, Jacques Shoofs, Carles Reyner, Elisenda Roca, Mag Lari, Manel Fuentes, Juan Mena, Gerard Esteve i Jordi Sans, com a representants de les institucions i la societat civil.

Taula rodona amb experts en la matèria

Posteriorment, a la Sala París, s’ha celebrat una taula rodona presentada per Manel Fuentes amb el títol ‘El Barça contra l’homofòbia’. En aquesta sessió hi han participat Miguel Ángel Aguilar García, fiscal coordinador del Servei d’Odi i Discriminació de la Fiscalia Provincial de Barcelona; Albert Oliva, inspector dels Mossos d’Esquadra; el president de Panteres Grogues, Jacques Schoofs, i el vicepresident Jordi Cardoner. Tots ells han explicat com afronten la lluita contra aquests comportaments discriminatoris des de cadascuna de les seves institucions i han coincidit que, amb iniciatives com aquesta, el Barça estén la mà a la normalització i ajuda a fer arribar aquest missatge a moltíssima gent.

L’acte ha estat inaugurat pel conseller de la Generalitat, Santi Vila, i ha comptat amb més d’un centenar d’assistents, entre aquests, socis del FC Barcelona, representants d’entitats públiques i també organitzacions que lluiten contra l’homofòbia i la transfòbia.

Cardoner: "És un acte de sensibilitat social"

Segons Cardoner, “l’acte d’avui és un exercici de sensibilitat social". A més, ha recordat que al FC Barcelona "practiquem els valors des de les categories inferiors perquè els nostres esportistes creixin en l’excel·lència esportiva però també en la sensibilitat. El respeste que acceptem de forma individual i col·lectiva, cal posar-lo en pràctica. Vull aprofitar per donar les gràcies al soci Jordi Bayo, que a l’última assemblea de socis va proposar que impulséssim un acte com aquest”.

Per la seva banda el Conseller Vila ha assegurat que “el progrés moral existeix en la nostra societat i perquè existeixi calen actes com el d’avui. Un acte que demostra sensibilitat. Els socis del Club podem presumir que el FC Barcelona és molt més que un Club. És doblement meritori tractar aquest tema amb normalitat. La tolerància és un valor propi del nostre país i que el futbol faci seu aquest tema és molt important, un gest de molta trascendència”.

El FC Barcelona signa el manifest contra l... por fcbarcelona

El FC Barcelona contra l'homofòbia: celebrem el... por fcbarcelona

Compromís amb la societat

Amb aquestes accions el FC Barcelona, a través de la seva Fundació, s’adhereix per primer cop a la celebració del Dia Internacional contra l’Homofòbia i la Transfòbia, que se celebrarà el proper diumenge 17 de maig. La signatura d’aquest manifest és una conseqüència del compromís amb la societat que sempre ha caracteritzat el FC Barcelona des de la seva fundació, i a la defensa de valors com el respecte i la tolerància, que formen part de la seva cultura i idiosincràsia com a Club, i que canalitza a través de la seva Fundació.